اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی:

آمریکایی‌ها عزمی برای پایبندی به توافقات ژنو ندارند

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سران کاخ سفید هیچ عزم و اراده‌ای برای پایبندی به توافقات هسته‌ای با ایران و مذاکرات ژنو ندارند.

آمریکایی‌ها عزمی برای پایبندی به توافقات ژنو ندارند

زهره الهیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: پس از حدود یک دهه مذاکره و گفت‌وگو و حتی تنش میان روابط ایران با چند کشور غربی که به بهانه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان مطرح شده، غربی‌ها این ادعا را مطرح می‌کنند که ایران به توافقات و قوانین بین‌المللی پایبند نیست.

وی تصریح کرد: این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران به استناد چندین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هیچ انحرافی در فعالیت‌های هسته‌ای خود نداشته و در این مدت بیشترین بازدیدها از فعالیت‌ها و تاسیسات هسته‌ای کشورمان از سوی ماموران آژانس انجام شده است.

نماینده سابق تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: در این مدت ایران گام‌های بسیاری برای شفاف‌سازی فعالیت‌های خود و به قول غربی‌ها اعتمادسازی انجام داده و حتی در دوره‌ای به صورت داوطلبانه فعالیت‌های هسته‌ای ایران متوقف شد.

الهیان گفت: با وجود حسن‌نیت‌های فراوان ایران، باز هم غربی‌ها ادعا می‌کردند که ایران به توافقات و قوانین بین‌المللی پایبند نیست و در آخرین مرحله که معروف به مذاکرات ژنو است، ایران و اعضای 5 + 1 توافقاتی را برای مدت 6 ماه انجام دادند.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس که غربی‌ها با این توافقات چگونه برخورد کرده‌اند، گفت: این دغدغه در ابتدا وجود داشت که با وجود گام‌های مثبت ایران، غرب و به ویژه اعضای 5 + 1 در برابر توافقات چگونه واکنش نشان خواهند داد.

*پایبندی به توافقات ژنو یک طرفه نخواهد بود

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید از سوی آمریکا علیه چند شرکت و افراد حقیقی از سوی آمریکا گفت: سران کاخ سفید در همین مدت کوتاه چند هفته‌ای ثابت کردند که هیچ عزم و اراده‌ای برای پایبندی به توافقات ژنو ندارند.

الهیان گفت: این در حالی است که آنها با استفاده از ابزار رسانه‌ای که در اختیار دارند، مدام ایران را متهم به عدم پایبندی به قوانین و توافقات بین‌المللی می‌کنند.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس در اسلامشهر  مبنی بر اینکه با توجه به رفتارهای اخیر آمریکایی‌ها، ایران باید چه موضع‌گیری داشته باشد، گفت: ما باید این پیام را قاطعانه به اعضای 5 + 1 به ویژه سران کاخ سفید برسانیم که پایبندی به توافقات ژنو یک طرفه نخواهد بود و همه اعضا باید به تعهدات خود عمل کنند.

الهیان در پایان تاکید کرد: به طور قطع اگر غربی‌ها نخواهند توافقات ژنو را عملیاتی کنند، ما نیز نباید خود را ملزم به اجرای آن بدانیم.

انتهای پیام/2302/س40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول