اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان مرکزی:

عملیاتی کردن دستاوردهای پژوهشی در کشور از برنامه‌های ناجا است

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان مرکزی عملیاتی کردن دستاوردهای پژوهشی در سطح کشور را از برنامه‌های مهم ناجا عنوان کرد.

عملیاتی کردن دستاوردهای پژوهشی در کشور از برنامه‌های ناجا است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی، سید احمد خسروی در نشست پژوهشی که با حضور مسئولان انتظامی استان مرکزی برگزار شد با تبریک هفته پژوهش گفت: آنچه امروز در سراسر دنیا به ویژه ایران مورد توجه سازمان‌ها و نهادهای مختلف است، حرکت به سمت دانش بنیانی و معرفی خود به عنوان یک سازمان دانش محور است.

وی تصریح کرد: ناجا در این خصوص اقدامات بسیار شایسته‌ای را انجام داده و حدود 7 سال است که با راه‌اندازی ساتحوم ناجا و دفاتر تحقیقاتی در سراسر کشور گام بلندی را در راستای تحقق این خواسته برداشته است و در حال حاضر با تلاش همه همکاران از پایین‌ترین رده گرفته تا راس ناجا، در حوزه نظم و امنیت و مسایل اجتماعی مرتبط به عنوان یک سازمان صاحب نظر در محافل علمی شناخته شده و این امر ناجا را در رسیدن به هدف اصلی خود (پلیس جامعه محور) بسیار کمک کرده است.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی در ادامه با اشاره به نقش سازمان تحقیقات و مطالعات ناجا در حرکت این سازمان به سمت یک سازمان دانش بنیان خاطر نشان ساخت: ساتحوم ناجا به منظور تولید ادبیات نظری در حوزه‌های مختلف ماموریتی اقدام به حوزه بندی مطالعاتی استان‌های کشور بر اساس ظرفیت‌های جغرافیایی، فرهنگی، اجتماعی و... کرده که در این بین استان مرکزی با بیش از یک هزار و 100 عالم در کشور و پیشینه علمی قوی به عنوان قطب علمی (دانشجو؛ نظم و امنیت) تعیین شد.

خسروی خاطر نشان کرد: هدف ناجا از این قطب بندی امنیتی کردن دانشجو و دانشگاه‌ها نبوده بلکه استفاده بهینه از ظرفیت علمی دانشجو و دانشگاه‌ها در پشتیبانی از نظم و امنیت است.

وی بیان داشت: آنچه امروز بعد از گذشت بیش از 7 سال از عمر تحقیق و پژوهش در ناجا مطرح است موضوع عملیاتی کردن دستاوردهای پژوهشی در سطح کشور است.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با تاکید بر اینکه فرماندهان باید به آسیب‌های حوزه ماموریت خود به عنوان یک مسئله نگاه کنند، گفت: فرماندهان می‌توانند با تعامل با مراکز علمی و تعامل با نخبگان (درون و برون سازمانی) این آسیب را به عنوان یک مسئله تعریف و نسبت به رفع علمی این آسیب اقدام کنند.

انتهای پیام/87001/ر/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول