اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بابل:

مسائل آموزشی باید پژوهش‌محور باشد

امام جمعه بابل گفت: برای ایجاد انگیزه، پژوهش و تحقیق در بین دانش‌آموز باید مسائل آموزشی ما پژوهش‌محور باشد، آموزش بدون پژوهش جفای بزرگ در حق متعلم است.

مسائل آموزشی باید پژوهش‌محور باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حجت‌الاسلام حسن روحانی ظهر امروز در همایش پژوهش‌انگیزی و تجلیل از پژوهش‌گران برتر شهرستان بابل اظهار داشت: مسئله پژوهش امری نیست که ما در تقویم یا به عنوان تعارف به آن بپردازیم بلکه از حیاتی‌ترین اموری است که در قرآن بسیار به آن تاکید شده است.

وی با اشاره به اینکه آنچه امروز از آن بهره‌مندیم زائده تحقیق و پژوهشی است که مومنان در طول تاریخ آن را برای ما گردآوری کردند بیان داشت: هیچ مکتب و مسلکی چون اسلام به امر پژوهش و تحقیق بها نداده و به آن دعوت نکرده است.

امام جمعه بابل به اهمیت پژوهش در آیات قرآن اشاره و اذعان داشت: خداوند در قرآن درباره دوری از ظن و گمان می‌فرماید برای دست‌یابی به حق نباید به ظن و گمان و تخمین روی آورید و بدون تحقیق و پژوهش اموری را در جامعه به صرف اینکه از اجداد شما به ارث رسیده پیروی کنید.

وی افزود: تاکید اسلام و قرآن بر این است که هرگز آگاهی، عادت، امور معمول و فرهنگ جامعه خود را بر اساس تقلید از گذشتگان بدون تحقیق اجرایی نکنید و تا به موضوعی علم بیافتید ورود نیابید.

این مسئول خاطرنشان کرد: تاثیر این آیات بود که در دل مسلمان سبب ایجاد تلاش‌های گسترده در زمنیه‌های مختلف پژوهش و تحقیق شد و این از افتخارات دین و مکتب ماست.

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه بزر‌گ‌ترین خدمتی که یک معلم می‌تواند نسبت به متعلم خود داشته باشد این است که به محفوظات خود اکتفا نکند اذعان داشت: معلم نباید به محفوظات خود اکتفا کند بلکه باید علاوه بر کتابی که باید بیاموزد، چند کتاب موازی متناسب منتشر شده را نیز مطالعه کند.

این مسئول تصریح کرد: این خیانت است که معلمی بدون مطالعه وارد کلاس درس شود، معلم باید بهترین روش انتقال معلومات را به دانش‌آموز بیاموزد.

روحانی متذکر شد: مطالعه کتاب‌های موازی نه تنها به علم معلم می‌افزاید بلکه بهترین روشی است که با آن می‌تواند روح تحقیق را در دانش‌آموز خود بپروراند، این هنر یک معلم نیست تنها کتاب درسی را آموزش دهد بلکه باید جستجو کند راهکاری بیابد که بتواند شاگرد را برای امر تحقیق و پژوهش به تحرک وا دارد.

وی اظهار داشت: برای ایجاد انگیزه، پژوهش و تحقیق در دانش‌آموز باید مسائل آموزشی ما پژوهش محور باشد، آموزش بدون پژوهش جفای بزرگ در حق متعلم است.

انتهای پیام/86009/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول