اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی:

استان‌های محروم باید در اختصاص بودجه استثنا باشند

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که محرومیت خود یک اولویت است، گفت: استان‌های دارای محرومیت اقتصادی در اختصاص بودجه باید مستثنی باشند.

استان‌های محروم باید در اختصاص بودجه استثنا باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی بعد‌ از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با تسلیت ایام عزاداری امام‌ حسین(ع) و گرامیداشت هفته پژوهش اظهار داشت: پژوهش یکی از مسائل مهم در کشور و دنیا است.

وی با بیان این‌که در سال‌های گذشته توجه خوبی به پژوهش صورت گرفته‌ است، تصریح کرد: این توجهات کافی نبوده و دستگاه‌های اجرایی، قضایی و مجلس بیش‌ از گذشته نیاز به فعالیت‌های پژوهشی دارند.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با کمال تاسف کشور ما تا رسیدن به جایگاه بایسته در زمینه پژوهش فاصله زیادی داریم.

عبادی با بیان این‌که بعد از تغییر دولت‌ها در کشورمان بسیاری‌ از سیاست‌ها تغییر می‌کند که این نشانه نبود پژوهش در سیاست‌ها است، یادآور شد: در کشور ایران باید براساس اصل 44 قانون اساسی شرکت‌ها، پژوهشکده‌ها و سازمان‌های خصوصی فعال بوده و پژوهش کنند و در درجه نخست به سه قوه کمک رسانند.

وی اذعان داشت: پژوهش یکی از ارکان بزرگ در پیشرفت جامعه بوده که در این زمینه غفلت شده است.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی به یکی از جدیدترین پژوهش‌ها در کشور اشاره کرد و افزود: فرستادن دومین موجود زنده توسط دانشمندان ایرانی به فضا یک محصول مهم پژوهشی است.

عبادی با بیان این‌که تعامل با رسانه‌ها بسیار مهم است، متذکر شد: اصحاب رسانه رابط بین مردم و مسئولان بوده و در شفاف‌سازی برخی از موضوعات در جامعه به مسئولان کمک می‌کنند.

وی از رسانه‌ها خواست تا جایگاه و محدوده اختیارات نمایندگان مجلس را در بین مردم شفاف‌سازی کنند و مردم را بیشتر با حیطه‌کاری نمایندگان آشنا سازند.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که وظیفه نمایندگان مجلس شورای اسلامی قانون‌گذاری و نظارت است، تصریح کرد: براساس نظارت و دفاع از حقوق شهروندان نمایندگان می‌توانند برخی از موضوعات را پیگیری کرده ولی دستگا‌ه‌های اجرایی باید اجرا کنند.

عبادی با بیان این‌که خراسان جنوبی چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد، گفت: وحدت و انسجام خوبی در بین نمایندگان این استان وجود دارد و اختلاف نظر سبب تفرقه نشده است.

وی از منتفی شدن تاکسی هوایی در خراسان جنوبی در حال حاضر خبر داد و اضافه کرد: این پروژه به سبب اختلافات به وجود آمده بین سرمایه‌گذار و سازمان هواپیمایی کشور لغو شده و مسئولان خراسان جنوبی در این زمینه کوتاهی نکرده‌اند.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بودجه امسال دولت که تقدیم به مجلس شده مورد اعتراض بسیاری از نمایندگان مجلس قرار گرفته است. 

عبادی ادامه داد: علت این امر این بوده که دولت بیشترین اعتبار را به پروژه‌های ملی که 80 درصد پیشرفت داشته اختصاص داده و به پروژه‌هایی که کمتر از 80 درصد پیشرفت داشته اعتبار تعلق نگرفته است.

وی با بیان این‌که محرومیت خود یک اولویت است، اضافه کرد: اختصاص بودجه امسال از لحاظ استانی درست نبوده و باید استان‌هایی که دارای محرومیت اقتصادی هستند مستثناء باشند.

انتهای پیام/22481/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول