به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، حجتالاسلام سید محمدباقر عبادی با اشاره به وضعیت کارخانه قند قهستان اظهار داشت: کارخانه قند قهستان شرایط ایدهآلی ندارد و از مشکلاتی مانند فرسودگی ماشینآلات، کمبود نقدینگی و عدم دلسوزی مالکان بخش خصوصی رنج میبرد که یکی از موارد مهم عدم توجه مالکان به وضع موجود است.
وی تصریح کرد: مالکان و صاحبان کارخانه باید نگاه ویژهای داشته باشند و نباید انتظار داشته باشند که تمامی مشکلات آنها توسط دولت حل شود.
هیچ مانعی بر سر راه آغاز به تولید سیمان باقران نیست
نماینده مردم شهرستانهای بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کارخانه قند قهستان جزء بخش خصوصی محسوب میشود، اما تا جایی که لازم بوده و نیازی احساس شده بود ورود پیدا کردهام.
عبادی گفت: از طریق جذب و اعطای وامهای کشاورزی توسعه و تجهیز صنایع و ماشینآلات کشاورزی میتوان نسبت به رفع مشکلات این کارخانه رسیدگی کرد.
این مسئول با بیان اینکه هیچ مانعی بر سر راه آغاز به تولید سیمان باقران نیست، یادآور شد: یک صنعت بسیار بزرگ در شهرستان درمیان داریم که آن سیمان باقران است.
مخالفت دولت به دلیل کمبود بودجه با پروژه راه آهن شرق کشور
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: تمام موانع مالی و مشکلات اداری این کارخانه با کوشش فراوان رفع شده و با پیگیریهای انجام شده در زمینه جذب وام و اعتبارات برای رفع موانع بر سر راه این مجموعه اقداماتی صورت گرفته که در حال حاضر هیچگونه مشکلی بر سر راه افتتاح این واحد صنعتی وجود ندارد و با وعدهای که مسئولان پروژه دادهاند در اردیبهشت سال آینده شاهد افتتاح سیمان باقران در شهرستان درمیان هستیم.
عبادی با بیان اینکه دولت در بودجه سال جاری اعتباری برای طرحهای جدید و کلان همچون راه آهن شرق کشور تخصیص نداده، افزود: هیچ مانعی بر سر راه این پروژه نبود، اما در بخشنامه رئیس جمهور آمده با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور ردیف بودجه جدید و طرح جدید عمرانی امسال صورت نگیرد.
وی ادامه داد: البته مخالفتها منحصر به این راه آهن نیست بلکه بر اساس بخشنامه رئیس جمهور به دلیل ناتمام ماندن طرحهای گذشته و کمبود اعتبارات هیچ بودجه جدیدی نباید به طرحهای عمرانی اختصاص یابد.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در حال حاضر راه آهنهایی که باید در نقاط مختلف کشور افتتاح میشد در این مدت به پایان نرسیده است.
این مسئول اذعان داشت: دو بانده شدن مسیرهای بیرجند به خضری و بیرجند به سربیشه جزء پروژههای مهر ماندگار تعریف شده و باید دولت با نگاه ویژه و تعیین ردیف بودجه مشخص این پروژههای عامالمنفعه را در زمان تعیین شده به بهرهبرداری برساند.
انتهای پیام/69013/ن/د1000