اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بیرجند و درمیان در مجلس:

دو بانده شدن مسیرهای ترانزیتی خراسان جنوبی انجام می‌شود

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: دو بانده شدن مسیرهای بیرجند به خضری و بیرجند به سربیشه جزء پروژه‌های مهر ماندگار تعریف شده که به طور قطع انجام می‌شود.

دو بانده شدن مسیرهای ترانزیتی خراسان جنوبی انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی با اشاره به وضعیت کارخانه قند قهستان اظهار داشت: کارخانه قند قهستان شرایط ایده‌آلی ندارد و از مشکلاتی مانند فرسودگی ماشین‌آلات، کمبود نقدینگی و عدم دلسوزی مالکان بخش خصوصی رنج می‌برد که یکی از موارد مهم عدم توجه مالکان به وضع موجود است.

وی تصریح کرد: مالکان و صاحبان کارخانه باید نگاه ویژه‌ای داشته باشند و نباید انتظار داشته باشند که تمامی مشکلات آنها توسط دولت حل شود.

هیچ مانعی بر سر راه آغاز به تولید سیمان باقران نیست

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کارخانه قند قهستان جزء بخش خصوصی محسوب می‌شود، اما تا جایی که لازم بوده و نیازی احساس شده بود ورود پیدا کرده‌ام.

عبادی گفت: از طریق جذب و اعطای وام‌های کشاورزی توسعه و تجهیز صنایع و ماشین‌آلات کشاورزی می‌توان نسبت به رفع مشکلات این کارخانه رسیدگی کرد.

این مسئول با بیان اینکه هیچ مانعی بر سر راه آغاز به تولید سیمان باقران نیست، یادآور شد: یک صنعت بسیار بزرگ در شهرستان درمیان داریم که آن سیمان باقران است.

مخالفت دولت به دلیل کمبود بودجه با پروژه راه آهن شرق کشور

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: تمام موانع مالی و مشکلات  اداری این کارخانه با کوشش فراوان رفع شده و با پیگیری‌های انجام شده در زمینه جذب وام و اعتبارات برای رفع موانع بر سر راه این مجموعه اقداماتی صورت گرفته که در حال حاضر هیچ‌گونه مشکلی بر سر راه افتتاح این واحد صنعتی وجود ندارد و با وعده‌ای که مسئولان پروژه داده‌اند در اردیبهشت سال آینده شاهد افتتاح سیمان باقران در شهرستان درمیان هستیم.

عبادی با بیان اینکه دولت در بودجه سال جاری اعتباری برای طرح‌های جدید و کلان همچون راه آهن شرق کشور تخصیص نداده، افزود: هیچ مانعی بر سر راه این پروژه نبود، اما در بخشنامه رئیس جمهور آمده با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور ردیف بودجه جدید و طرح جدید عمرانی امسال صورت نگیرد.

وی ادامه داد: البته مخالفت‌ها منحصر به این راه آهن نیست بلکه بر اساس بخشنامه رئیس جمهور به دلیل ناتمام ماندن طرح‌های گذشته و کمبود اعتبارات هیچ بودجه جدیدی نباید به طرح‌های عمرانی اختصاص یابد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در حال حاضر راه آهن‌هایی که باید در نقاط مختلف کشور افتتاح می‌شد در این مدت به پایان نرسیده است.

این مسئول اذعان داشت: دو بانده شدن مسیرهای بیرجند به خضری و بیرجند به سربیشه جزء پروژه‌های مهر ماندگار تعریف شده و باید دولت با نگاه ویژه و تعیین ردیف بودجه مشخص این پروژه‌های عام‌المنفعه را در زمان تعیین شده به بهره‌برداری برساند. 

انتهای پیام/69013/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول