اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 8 ماه نخست سال‌جاری محقق شد

انجام 275 سورتی پرواز خارجی از فرودگاه کرمان

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان گفت: 275 سورتی پرواز خارجی با 60 هزار و 603 نفر از فرودگاه کرمان در 8 ماه نخست سال‌جاری انجام شده است.

انجام 275 سورتی پرواز خارجی از فرودگاه کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد نخعی پیش از ظهر امروز در نشست خبری شورای حمل و نقل استان کرمان در جمع خبرنگاران گفت: فرودگاه کرمان با توجه به ظرفیتی که دارد اما فرودگاه بین‌المللی نیست.

وی افزود: زیرساخت‌های لازم برای بین‌المللی شدن فرودگاه کرمان در دست اقدام است که در این زمینه سه هزار نفر ساعت کارکنان فرودگاه آموزش دیده‌اند و بهسازی و ساماندهی عمومی در فرودگاه کرمان انجام شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان خاطر نشان کرد: از یک ماه قبل پروازهای کرمان تهران به 10 مورد در روز افزایش یافت و پروازهای کرمان کیش هم 2 پرواز شده و پرواز دبی هم از آذرماه به صورت مجدد آغاز شد.

نخعی با اشاره به اینکه بیشترین آمار پروازهای فرودگاه کرمان به مسیر تهران کرمان اختصاص دارد، ادامه داد: پروازهایی از فرودگاه کرمان به اصفهان، شیراز، دبی، عتبات ‌عالیات و عربستان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در فرودگاه بم پروازها در هفته گذشته باطل شد، تصریح کرد: با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته قرار است، سه پرواز از این فرودگاه انجام شود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان از انجام 6 پرواز از فرودگاه سیرجان خبر داد و گفت: فرودگاه رفسنجان در حال حاضر 2 پرواز هفتگی دارد و برای پروازهای تهران و مشهد هم در حال رایزنی هستیم.

نخعی خاطر نشان کرد: به دنبال تغییر نام فرودگاه کرمان به نام یکی از شهدای گرانقدر هستیم و پیگیری طرح جامع فرودگاه کرمان را دنبال می‌کنیم.

وی از تکمیل باند فرودگاه جیرفت خبر داد و اظهار داشت: اگر اعتبار لازم اختصاص یابد، قبل از سال‌جاری و یا حداکثر در ابتدای سال آینده این فرودگاه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

نخعی ادامه داد: در هشت ماه نخست سال گذشته شمار پرواز داخلی از فرودگاه کرمان 2 هزار و 629 پرواز با بیش از 487 هزار مسافر و در 343 پرواز خارجی با 74 هزار و 609 نفر بوده است.

وی گفت: در هشت ماه نخست سال‌جاری، 2 هزار و 281 پرواز با 407 هزار و 665 نفر مسافر و 275 فروند پرواز خارجی با 60 هزار و 603 نفر از فرودگاه کرمان انجام شده است.

انتهای پیام/80019/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول