اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت متخصصان اداره عملیات فرودگاه اردبیل صورت گرفت

ساخت بادنما در فرودگاه اردبیل

به همت متخصصان اداره عملیات فرودگاه اردبیل ساخت بادنما با استانداردهای ANEX14 در فرودگاه اردبیل صورت گرفت.

ساخت بادنما در فرودگاه اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از اداره کل فرودگاه‌های استان اردبیل، یکی از ادوات و تجهیزات ضروری و مورد نیاز هر فرودگاهی وجود دو بادنما با استانداردهای ANEX14 و نصب در مکانی مشخص از ایرساید است.

در انجام عملیات پروازی تعیین جهت و سرعت باد اهمیت بسزایی در تعیین جهت باند را دارد که این مهم از طریق بادنما صورت می‌گیرد و عملیات نشست و برخاست هواپیما در خلاف جهت باد صورت می‌گیرد.

متخصصان اداره عملیات فرودگاه اردبیل نزدیک به سه سال است که اقدام به ساخت بادنما مدل torn فرانسه را کرده و در سطح فرودگاه‌های کشور مانند فرودگاه شیراز، کرمان، سنندج،‌ ایلام، رشت، بندرعباس، گرگان و... توزیع کرده‌اند و با توجه به تحریم ایران و بالا بودن قیمت مشابه خارجی آن، استقبال مسئولان فرودگاه‌ها از نوع ساخت ایرانی افزایش داشته و اخیراً نیز توسط متخصصان اداره کل فرودگاه‌های استان اردبیل نوعی بادنمای مجهز به سیستم سولار طبق سفارش فرودگاه‌ها ساخته و ارسال شده است.

همچنین تعداد دو دستگاه در ابتدای باند 25-07 و 33-15 نصب و راه‌اندازی شده است که در حالت کلی تعداد بادنمای منصوب شده در فرودگاه اردبیل با توجه به داشتن دو باند به چهار دستگاه رسید.

قیمت نوع خارجی این دستگاه 10 میلیون تومان است که نوع مشابه ساخته شده آن توسط متخصصان اداره کل فرودگا‌ه‌های استان اردبیل یک میلیون تومان است که در روند کارکرد نیز با نوع خارجی قابل رقابت است.

روند رو به رشد و تسریع در کار پروژه ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پروژه احداث ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل با پیگیری‌های مکرر مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل و نظارت مستمر و دقیق بر عملکرد پیمانکار پروژه به مرحله نصب سازه‌های سقف رسید.

مرحله نصب سازه سقفی یکی از حساس‌ترین مراحل ساختمانی به حساب می‌آید که با توجه به محدودیت فصل کاری در استان اردبیل اجرای سازه سقف و پوشش آن می‌تواند در پیشرفت عملیات اجرایی پروژه تاثیر موثری داشته باشد.

ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل شامل ساختمان اصلی با 7 هزار و 90 متر‌مربع و محوطه‌ای با 16 هزار و 400 متر‌مربع بوده که با اعتباری بالغ بر 140 میلیارد ریال در حال احداث است.

بخش عمده‌ای از اعتبارات این پروژه توسط شرکت فرودگاه‌های کشور تامین می‌شود که تاکنون بالغ بر 50 میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است.

انتهای پیام/62005/س/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول