اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری گلستان:

احتمال خروج مواد مخدر از فرودگاه گرگان در حد صفر است

رئیس کل دادگستری گلستان با تاکید بر ضرورت آموزش مصادیق مجرمانه در قوانین کشور عربستان به حجاج گفت: احتمال اینکه فردی بتواند با وجود این کنترل‎ها به خروج مواد مخدر از کشور اقدام کند بسیار کم و در حد صفر است.

احتمال خروج مواد مخدر از فرودگاه گرگان در حد صفر است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان گلستان، احمد فاضلیان با اشاره به قوانین قضایی سختگیرانه عربستان درباره برخی جرایم مانند حمل مواد مخدر گفت: در این کشور برای حمل مقادیر جزئی مواد مخدر نیز مجازات‎های سنگین قضایی وضع می‎شود که ناآگاهی حجاج ما در این زمینه می‎تواند دردسرهای زیادی را برای آنان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه در سال جاری شاهد کاهش تعداد حجاج گلستانی که به دلیل حمل مواد مخدر دستگیر شده‎اند در فرودگاه‎های استان بودیم، افزود: این روند نشان می‎دهد تذکرها و هشدارهای صورت گرفته از سوی مسئولان، کارساز بوده است.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: امسال در مجموع 17 نفر در فرودگاه‎های این استان به دلیل حمل مواد مخدر دستگیر شدند که 12 نفر آنان مرد و پنج نفر زن بودند.

فاضلیان با بیان اینکه تعداد دستگیرشدگان در مقابل نزدیک به 2 هزار زائر اعزام شده به حج رقم ناچیزی است، گفت: این امر نشان‎دهنده این است که اقدام‎های پیشگیرانه و تذکرهای داده شده از سوی مسئولان، تا حد زیادی موثر بوده است

احمد فاضلیان گفت: این مواد و داروهایی که حمل آنها برای مسافر ممنوع است از حجاج مسن و مبتلا به بیماری‎های مختلف کشف شده است.

وی با بیان اینکه در مراسم عمره امسال حدود 7 هزار و 983 گلستانی به عربستان سفر کردند، گفت: از این تعداد 41 نفر عمره‎گزار دستگیر شدند.

رئیس کل دادگستری گلستان برگزاری دوره‎های آموزشی برای حجاج پیش از عزیمت به سرزمین وحی و اتخاذ تدابیر از سوی مسئولان حج و زیارت به منظور نظارت بر حجاجی که دچار مشکل هستند و طی کامل دوره‎های درمانی تحت نظر پزشک برای حجاجی که دچار مشکل هستند را از راهکارهای پیشگیری از کشف مواد مخدر و دارویی از مسافران عازم سرزمین وحی عنوان کرد.

فاضلیان همچنین از مسئولان کاروان‎های زیارتی خواست مراقبت و نظارت‎های لازم را در این زمینه اعمال کنند تا زائران از سفر باز نمانند.

وی با تاکید بر اینکه ماموران فرودگاه‎ها نیز به وظیفه قانونی خود در مبادی ورودی کشور و نیز مبادی ورودی و خروجی این استان عمل می‎کنند، گفت: احتمال اینکه فردی بتواند با وجود این کنترل‎ها به خروج مواد مخدر از کشور اقدام کند بسیار کم و در حد صفر است.

انتهای پیام/2307/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول