اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران:

جایگاه وقف در مازندران سرآمد کشور است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به جایگاه وقف در مازندران گفت: جایگاه وقف در مازندران نسبت به استان‌های دیگر کشور سرآمد است.

جایگاه وقف در مازندران سرآمد کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس در ساری، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی پیش ‌از ظهر امروز در جلسه ستاد استانی هفته وقف در دفتر مدیرکل سیاسی و امنیتی استانداری مازندران گفت: استان مازندران جایگاه وقف را در خود شناخته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بیان کرد: استان مازندران نسبت به محیط جغرافیایی و بهره‌مندی از امامزادگان شاخص از ظرفیت معنوی بالایی برخوردار است.

ابراهیمی با اشاره به جایگاه وقف در مازندران گفت: جایگاه وقف در مازندران نسبت به استان‌های دیگر سرآمد است.

وی با تاکید بر همکاری و تعامل همه دستگاه‌های اجرایی استان مازندران در هفته وقف، اظهار داشت: همه دستگاه‌های اجرایی استان بر ترویج فرهنگ وقف در جامعه رسالت و مسئولیت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: مردم هرچه بیشتر به مسئله وقف آشنایی داشته باشند اثرات وقف و موقوفات در بین مردم بیشتر نمایان می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه هرچه اثرات وقف برجسته‌تر باشد کمیت موقوفات بیشتر می‌شود، گفت: واقفان خیراندیش استان باید تجلیل شوند.

وی خواستار چاپ کتابچه‌ای در زمینه پرسش‌های مردم در زمینه وقف و موقوفات شد و بیان کرد: پاسخ و شبهات مردم در این کتابچه داده و در هفته وقف در اختیار مردم قرار داده شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در حوزه وقف مردم سئوال‌های زیادی دارند، اظهار داشت: پاسخ به شبهات مردم در زمینه وقف اثرات خوبی نمایان می‌شود.

وی اذعان داشت: اعتماد سازی باید در موقوفات بیشتر شود و برای واقف بر این مسئله که وقف به درستی عمل می‌شود اعتمادسازی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی در هفته وقف برای شناسایی ارزش وقف مهم و ارزشمند است، افزود: ائمه جمعه در نماز جمعه به مسائل وقف بپردازند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده مازندران نیز در این دیدار تجلیل و سپاسگزاری از خادمان و واقفانی که بخشی از اموال خود را در زمینه‌های مختلف وقف کردند را مهم‌ترین کار در هفته وقف می‌شود انجام داد دانست.

مریم جمشیدی با بیان اینکه تجلیل از خادمان و واقفان خیراندیش باید در طول سال انجام شود،تاکید کرد: باید فرهنگ وقف را در بین قشر جوان جامعه گسترش دهیم.

وی یکی از برنامه‌های دائمی اداره‌کل بانوان و خانواده استان را تشکیل نشست‌های دانش‌آموزی و دانشجویی دانست و بیان کرد: این نشست‌ها در حوزه‌های فرهنگی،علمی و هنری انجام می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده مازندران با اشاره به در پیش بودن هفته وقف،گفت: نشست دانش‌آموزی و دانشجویی هفته جاری با عنوان وقف و چگونگی ترویج آن برگزار می‌شود.

انتهای پیام/86003/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول