اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران:

70 درصد موقوفات مازندران مربوط به عزاداری امام حسین (ع) است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه حدود 70 درصد موقوفات استان مربوط به عزاداری امام حسین (ع) است، افزود: همه باید برای اجرای صحیح نیات واقفان تلاش کنیم.

70 درصد موقوفات مازندران مربوط به عزاداری امام حسین (ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس در ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده صبح امروز در همایش هم‌اندیشی حقوقی وقف در اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ وقف در جامعه، گفت: اگر فرهنگ وقف را در جامعه گسترش دهیم بی‌شک گامی بزرگ برای شرایط زندگی مناسب اقشار آسیب‌پذیر جامعه برداشته‌ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران به جایگاه ویژه وقف در اسلام، قرآن و نزد ائمه معصومین(ع) اشاره کرد و بیان داشت: نیت واقف دارای اجر و پاداش بزرگ و خدمت به وقف و موقوفات نیز دارای ثواب است.

علیزاده با اشاره به اینکه حدود 70 درصد موقوفات استان مربوط به عزاداری امام حسین (ع) است، افزود: همه باید برای اجرای صحیح نیات واقفان تلاش کنیم.

وی با اشاره به حساسیت بالای اجرای نیت واقفان، گفت: کسانی که به هر صورتی با وقف سر و کار دارند یا متولی موقوفه هستند، باید نهایت دقت را داشته باشند تا حقوق موقوفات پایمال نشود.

این مسئول با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی، گفت: برای تحقق این امر نیازمند بسترسازی و توجه ویژه نهادهای دولتی و غیردولتی برای ساخت‌وساز پروژه‌های امامزادگان و حضور مردم به‌ویژه جوانان در این اماکن هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خواستار تعامل بین معاون حقوقی و مشاوران حقوقی وقف در ادارات اوقاف شهرستان‌ها شد و بیان کرد: تعامل بین ادارات اوقاف و متولیان موقوفات سبب رشد و پیشرفت موقوفات می‌شود.

علیزاده تصریح کرد: مشاوران حقوقی باید پرونده‌های دعاوی را به صورت کامل و روشن برای روسای ادارات توضیح و مشخص کنند.

وی با تاکید بر اینکه هفته وقف در تمام شهرستان‌های استان باید جدی گرفته شود، افزود: هفته وقف تمام زحمات چند ساله این سازمان را می‌تواند به نمایش بگذارد.

انتهای پیام/86003/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول