اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن سطوح آبگیر باران خبر داد

منابع آبی نامتعارف جایگزینی برای جبران کمبود آب

دبیر انجمن سطوح آبگیر باران گفت: با جایگزینی منابع آبی نامتعارف از جمله 70 درصد آب به هدر رفته می‌توان کمبود آب را جبران کرد.

منابع آبی نامتعارف جایگزینی برای جبران کمبود آب

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سیدجواد طباطبایی‌یزدی ظهر امروز در نخستین جلسه هماهنگی همایش‌های آب دانشگاه بیرجند، با اشاره به معنای توسعه پایدار اظهار داشت: توسعه پایدار باید همراه با آینده‌نگری بوده و مسائل نسل آینده در آن دیده شود.

وی با بیان این‌که انجمن سطوح آبگیر از زیرساخت‌های آبخیزداری محسوب می‌شود، ادامه داد: یکی از اصول آبخیزداری کنترل آب در مبداء است.

منابع آب به 4 بخش تقسیم می‌شود

دبیر انجمن سطوح آبگیر باران با بیان این‌که منابع آبی به چهار قسمت تقسیم می‌شود، افزود: در عرف مهندسی آب شامل آب سبز، آبی، خاکستری و سیاه است.

طباطبایی‌یزدی آب سبز را منشاء تمامی آب‌ها دانست و گفت: میزان 70 درصد از آب باران به هدر می‌رود.

وی با بیان این‌که تنها 30 درصد از آب باران به سفره‌های آب زیرزمینی نفوذ می‌کند، اذعان  داشت: آب خاکستری در صنعت تولید می‌شود.

70 درصد آب به هدر می‌رود

دبیر انجمن سطوح آبگیر باران یادآور شد: همچنین آب سیاه آبی است که از فاضلاب خانگی تولید می‌شود.

طباطبایی‌یزدی با بیان این‌که بعد از هشدارهای کم‌آبی حرکتی در دنیا آغاز شده است، متذکر شد: این حرکت علمی 70 درصد آب به هدر رفته را مدیریت می‌کند.

وی با بیان این‌که این حرکت علمی در بسیاری از کشورها در بدنه مدیریتی و اجرایی آنها رسوخ کرده است، تصریح کرد: در کشور ما در بخش علمی باقی‌مانده است.

برگزاری چهاردهمین همایش سطوح آبگیر در مالزی

دبیر انجمن سطوح آبگیر باران با بیان این‌که تاکنون 16 همایش بین‌المللی سطوح آبگیر باران در دنیا انجام شده است، اضافه کرد: چهاردهمین همایش در مالزی برگزار شده است.

طباطبایی‌یزدی با بیان این‌که انجمن سطوح آبگیر باران در سال 88 آغاز به کار کرده است، افزود: مرکزیت این انجمن در مشهد قرار دارد.

وی با اشاره به کمبود منابع آب خاطرنشان کرد: چاره کار در جایگزینی منابع آبی نامتعارف از جمله 70 درصد آبی است که از بین می‌رود.

انتهای پیام/69010/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول