اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشریح کرد

مهارت‌های 10گانه مدیریت فرهنگی

مدیرکل امور هماهنگی استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مهارت‌های 10‌گانه مدیریت فرهنگی را تشریح کرد.

مهارت‌های 10گانه مدیریت فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدمهدی احمدی صبح امروز در نشست روسای مراکز علمی و کاربردی فرهنگ و هنر سراسر کشور در بوشهر اظهار داشت: مدیر فرهنگی زمانی موفق است که مهارت‌های 10‌گانه مدیریت فرهنگی را رعایت کند.

وی مهارت تفکر استراتژیک فرهنگی را نخستین مهارت عنوان کرد و گفت: مهارت مدیریت تنوع فرهنگی و مهارت هوش فرهنگی از دیگر مهارت‌هایی است که یک مدیر فرهنگی باید آن را بداند و عمل کند.

مدیرکل امور هماهنگی استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: مهارت رهبری فرهنگی از نیازهای یک مدیر فرهنگی است که باید آن را همواره مدّنظر داشته باشد.

احمدی گفت: یک مدیر فرهنگی باید مهارت فضای فرهنگی را داشته باشد و با ایجاد فضای فرهنگی فعالیت خود را در عرصه فرهنگ انجام دهد.

وی گفت: مهارت کسب و کار فرهنگی و مهارت تحلیل فرهنگی نیز از دیگر مهارت‌هایی است که یک مدیر فرهنگی باید مدّنظر داشته باشد و آن را فرا بگیرد.

مدیرکل امور هماهنگی استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: مهارت جامعیت فرهنگی و انسجام‌سازی فرهنگی و مهارت فنی و تکنولوژی از دیگر مهارت‌هایی است که یک مدیر موفق فرهنگی باید به آن‌ها آشنا باشد.

احمدی گفت: باید برتری مقوله فرهنگ را نسبت به مقوله‌های اقتصادی بدانیم تا انگیزه‌ای ایجاد شود تا در این حوزه باانگیزه بالاتری کار کنیم.

وی تاکید کرد: در حوزه فرهنگ ماهیت شغل و شاغل باید تناسب داشته باشد بنابراین جامعه‌شناسی فرهنگی معتقد است به دلیل اینکه در مقوله فرهنگ ماهیت شغل و شاغل تناسب دارد، فرهنگ نسبت به مقولات اقتصادی برتری دارد.

در ادامه این مراسم فصلنامه تخصصی فرهنگی همراه رونمایی شد و برخی سرپرستان مراکز عملی و کاربردی حوزه فرهنگ و هنر کشور نیز معرفی و از تلاشگران این عرصه قدردانی شد.

انتهای پیام/66001/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول