اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسم افتتاح چهارمین نمایشگاه کتاب استان البرز مطرح شد

ضرورت ترویج کتابخوانی برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی گفت: برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان باید برنامه‌های مربوط به توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در اولویت کاری مسئولان دستگاه‌های مرتبط قرار گیرد.

ضرورت ترویج کتابخوانی برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، چهارمین نمایشگاه کتاب استان البرز ظهر امروز با حضور مسئولان فرهنگی استان، ناشران و جمعی از دست‌اندرکاران و علاقه‌مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی در این شهرستان برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه مدیر‌عامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی طی سخنانی اظهار کرد: برای ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی باید برنامه‌ای منظم و مدون در دست اجرا داشته باشیم و با تامین امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز، برای افزایش سرانه مطالعه تلاش کنیم.

محمد عظیمی تصریح کرد: در این حوزه باید از نگاه تک‌بعدی پرهیز کرده و به صورت کلان به موضوع نگاه کنیم و همه دستگاه‌ها در یک چارچوب منظم و برنامه اصولی حرکت کنند.

این مسئول افزود: یکی از اقدامات فرهنگی خوبی که در اولویت فعالیت دولت و دستگاه‌های متولی امور فرهنگی قرار دارد، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب است.

عظیمی گفت: به طور میانگین سالانه 30 نمایشگاه بزرگ کتاب در سراسر کشور برگزار می‌شود که نقش مهمی در معرفی کتاب‌های مناسب به مردم، ترویج فرهنگ مطالعه و تشویق نسل جوان به کتابخوانی دارد.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم به مردم به ویژه اقشار کم‌درآمد در حوزه خرید کتاب تسهیلاتی ارائه دهیم همواره در حاشیه برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، تسهیلاتی از جمله بن خرید کتاب به مردم به ویژه دانشجویان ارائه می‌شود.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و هشدارهای معظم‌له درباره شبیخون فرهنگی دشمنان گفت: در سال‌های اخیر شاهد افزایش توطئه‌ها و تهاجم فرهنگی غرب علیه باورها و اعتقادات ملت ایران هستیم.

عظیمی تاکید کرد: برای مقابله با این تهاجم باید برای افزایش بصیرت و آگاهی جامعه به ویژه نسل جوان برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم که در این حوزه تشویق و ترویج فرهنگ کتابخوانی ضروری است.

وی همچنین با تقدیر از مدیران فرهنگی استان البرز برای برپایی نمایشگاه کتاب امسال گفت: امیدواریم این تلاش‌ها در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش آگاهی و بصیرت جوانان استان البرز موثر باشد.

لازم به توضیح است، چهارمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان البرز ظهر امروز افتتاح شد.

در این نمایشگاه که در باغ‌ گل پارک چمران شهرستان کرج دایر شده است بیش از 135 غرفه با حضور ناشران استانی و کشوری فعالیت دارند.

ضمن اینکه در حاشیه نمایشگاه محصولات فرهنگی و هنری ویژه نیز در اختیار بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به کتاب قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/2302/ز40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول