اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

کشمکش میراث فرهنگی و شهرداری بابل برای احداث ساختمان اداری

احداث ساختمان شورای اسلامی شهر بابل در محوطه موزه این شهرستان مسئله‌ای بوده که به کشمکش بین اداره میراث فرهنگی و شهرداری بابل تبدیل شده است.

کشمکش میراث فرهنگی و شهرداری بابل برای احداث ساختمان اداری

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، ساختمان جدید شورای اسلامی شهر بابل در حالی در محوطه موزه این شهر در حال احداث است که بارها به دلیل مخالفت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بابل شاهد کشمکش و نزاع بین شهرداری بابل و اداره میراث فرهنگی مبنی بر ادامه یا توقف این پروژه بوده‌ایم.

با توجه به کشمکش‌های موجود، سرانجام پنج‌شنبه هفته گذشته دستور توقف ساخت‌وساز غیرقانونی ساختمان شورای اسلامی شهر بابل در محوطه موزه این شهرستان توسط دادستان بابل صادر و ساخت و ساز این پروژه متوقف شده است.

*نقض قانون توسط شهرداری بابل

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بابل در این باره به خبرنگار فارس گفت: ساختمان شورای شهر بابل از بیش از یک‌سال گذشته به صورت غیرقانونی در محوطه موزه شهرستان بابل در حال احداث بوده و با توجه به دستورات مکرر مراجع قضایی این پروژه متوقف نشده است.

محمد دهستانی افزود: شهردار و مجموعه دست‌اندرکاران شهرداری بابل با نقض پی‌در‌پی احکام صادره ساختمان که باید پس از اخذ مجوز از سوی میراث فرهنگی با ارتفاع 8.5 مترمربع و بافت سنتی و معماری متقارن با موزه اقدام به احداث ساختمان می‌کردند با نقض مداوم احکام قضایی ساختمان با ارتفاع نزدیک به دو برابر متعارف در حال احداث است.

وی ادامه داد: از اعضای شورای شهر که غالباً از گروه‌های فرهنگی و دارای تجربه‌های اداری در دستگاه‌های دولتی هستند انتظار می‌رود با دادن جواب نه به شهرداری بابل و عدم حضور در مکان فوق پایبندی به قانون و مقررات را نشان دهند.

دهستانی تصریح کرد: در صورتی که احداث غیرقانونی ساختمان شورای شهر در موزه بابل ادامه یابد نیروهای NGO و دوستداران میراث فرهنگی در مقابل این ساختمان تجمع می‌کنند.

شهردار بابل نیز در این باره به خبرنگار فارس گفت: فرایند اداری احداث ساختمان شورای شهر بابل طی شده و روند احداث این پروژه مشکلی ندارد.

فرهاد عسکری افزود: دادستان بابل در جلسه کمیسیون احداث این ساختمان که با حضور فرماندار بابل تشکیل شده بود حضور داشته حال چگونه دستور توقف احداث این ساختمان را صادر کرده است، نمی‌دانیم.

وی ادامه داد: با پیگیری انجام شده دادستان بابل خواستار ارائه اسناد و مدارک از سوی شهرداری بابل برای دستور ادامه این پروژه شده است.

عسگری تصریح کرد: به ‌زودی روند احداث ساختمان شورای شهر بابل آغاز می‌شود.

انتهای پیام/86009/ز40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول