اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

معضل مواد مخدر با کار فرهنگی برطرف می‌شود

استاندار اردبیل گفت: بهترین راه برای مقابله با مواد مخدر تقویت باورها، آموزه‌های دینی و کار فرهنگی در بین خانواده‌هاست.

معضل مواد مخدر با کار فرهنگی برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید خدابخش عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل اظهار داشت: در این بین باید توجه داشته باشیم که اعتیاد جرم نیست بلکه یک بیماری روحی، روانی و تغییر برخی نگرش‌هاست که می‌توان با کارهای فرهنگی و تقویت باورهای دینی و ارزشی به راحتی از معضلات و مشکلات به وجود آمده رهایی پیدا کرد.

وی با بیان اینکه رسالت اصلی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هدایت و ساماندهی مدیریت مبارزه با مواد مخدر با رویکرد پیشگیری از اعتیاد است، تصریح کرد: در حال حاضر تمام تهدیدهای مواد مخدر متوجه خانواده‌هاست و اگر خانواده‌ها در این زمینه کمترین ناآگاهی از خودشان نشان بدهند مضرات آن در جامعه بسیار وسیع می‌شود.

خدابخش در ادامه خاطر نشان کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید مبارزه با مواد مخدر را یک اولویت جدی و اساسی در دستور کار خود قرار دهند و برای مقابله با این معضل بزرگ اجتماعی تلاش گسترده‌ای داشته باشند.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اضافه کرد: هیچ کدام از دستگاه‌ها به تنهایی نمی‌توانند برای مبارزه با این پدیده خانمان‌سوز کاری پیش ببرند بلکه مقابله با مواد مخدر به عزم جدی تمامی دستگاه‌ها به ویژه کمیته‌های شش‌گانه این شورا نیازمند است.

وی اجرای ماده 16 مبنی بر ایجاد مراکز نگهداری و درمان معتادان پرخطر را در استان ضروری دانست و بیان کرد: آگاه‌سازی خانواده‌ها از معضل بزرگ و تهدید‌کننده مواد مخدر بهترین پیشگیری و مقابله با این بلای خانمان‌سوز است و دستگاه‌های اجرایی ذیربط می‌توانند با ارائه راهکارهای خاص در جلوگیری از توسعه این پدیده شوم به افراد و حتی خانواده‌ها کمک کنند.

خدابخش تقویت باورها و آموزه‌های دینی را در مقابله با مواد مخدر مؤثر دانست و ادامه داد: مبارزه با مواد مخدر نیازمند فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی همه‌جانبه و عزمی راسخ از سوی دستگاه‌های دخیل است و در این بین تقویت باورهای دینی بهترین راه برای مقابله با مواد مخدر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تلاش در جهت کاهش و پیشگیری از اعتیاد افراد جامعه به مواد مخدر امنیت عمومی را در جامعه ارتقا بخشیده و نشاط و پویایی را در بین خانواده‌ها گسترش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل از اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خواست تا با برنامه‌ریزی منسجم در جهت مقابله با مواد مخدر نسبت به آگاه‌سازی و تقویت باورهای دینی در بین مردم به خصوص جوانان تلاش کنند تا راه نفوذ این بلای خانمان‌سوز در بین خانواده‌ها مسدود شود.

در ادامه این جلسه هر یک از رؤسای کمیته‌های شش‌گانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های خود در حوزه فرهنگی و پیشگیری، کشفیات و دستگیری قاچاقچیان، برگزاری جلسات و همایش‌ها برای معتادان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و ساماندهی عرضه و تقاضای این مواد مخرب پرداختند.

انتهای پیام/62001/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول