اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

موفقیتی دیگر برای کتابخانه‌های عمومی اردبیل

کتابخانه کورائیم کتابخانه برتر فرهنگی کشور شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: کتابخانه عمومی شهر کورائیم به عنوان کتابخانه برتر فرهنگی کشور انتخاب شد.

کتابخانه کورائیم کتابخانه برتر فرهنگی کشور شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمند امین عصر امروز در جلسه نهاد کتابخانه‌های عمومی در اردبیل اظهار داشت: با بررسی‌ها و انتخاب نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کتابخانه عمومی کورائیم در آذرماه رتبه برتر فرهنگی را کسب کرده و در این زمینه توانسته با کسب امتیازات شاخص‌های مختلف به عنوان یک کتابخانه برتر فرهنگی برگزیده شود.

وی تصریح کرد: فعالیت اعضا در شبکه کتاب‌خوانان حرفه‌ای، ‌برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی مکتوب، برگزاری مسابقات نقاشی، قصه‌خوانی و جمله‌نویسی بین کودکان عضو، برگزاری جلسات نقد کتاب و جلسات کانون ادبی از جمله فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی کورائیم است.

فرهمند امین در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: در ماه‌های گذشته نیز براساس شاخص‌ها و ارزیابی‌های انجام شده کتابخانه مشارکتی سوم خرداد، کتابخانه عمومی شیخ صفی‌الدین اردبیلی به عنوان کتابخانه‌های برتر فرهنگی کشور شناخته و معرفی شده بودند.

این مسئول اضافه کرد: کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با داشتن بیش از هشت هزار عضو در شبکه کتاب‌خوانان حرفه‌ای فعالیتی مثبت و سازنده دارد.

وی به برگزاری مسابقه‌های کتاب‌خوانی با مشارکت نهادها و سازمان‌ها از جمله آموزش و پرورش و ستاد اقامه نماز استان اشاره کرد و ادامه داد: اهدای بیش از پنج میلیون تومان جایزه به برندگان مسابقات کتاب‌خوانی در نیمه اول امسال از جمله شاخص‌هایی بوده که در فعال بودن حوزه فرهنگی مؤثر و کارآمد است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با یادآوری اینکه تلاش بر این است تا با همکاری و مشارکت همه‌جانبه مسئولان استانی روند رو به رشد و توسعه‌ای را در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی شاهد باشیم، بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در سال‌های اخیر با افزایش عضویت روبه‌رو بوده به طوری که این عضویت هم اکنون با رشد دو برابری به بیش از 60 هزار نفر رسیده است.

فرهمند امین گفت: مردم از ایستگاه‌های مطالعه در مناطق مختلف و پرتردد استقبال کردند به طوری که 70 هزار جلد کتاب در ایستگاه‌های مطالعه به صورت فصلی تزریق شده و بیش از 45 هزار جلد نیز از ایستگاه‌های مطالعه به امانت رفته است.

انتهای پیام/62006/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول