اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سنندج در مجلس:

هدف غربی‌ها ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی است

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس نهم با یادآوری توافقنامه ژنو گفت: کشورهای غربی به دنبال بهانه‌تراشی در این موافقتنامه هستند و هدف آنها ایجاد حاشیه امنیت برای رژیم صهیونیستی است.

هدف غربی‌ها ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیداحسن علوی پیش از ظهر امروز در دیدار با نمایندگان اتحادیه‌ها و مجامع صنفی این شهر با اشاره به وجود مشکلات فراوان اقتصادی اظهار داشت: این مشکل در تمام کشور وجود دارد و مربوط به استان خاصی نیست.

وی با بیان اینکه پرداخت یارانه‌های نقدی موجب بدهی سنگین دولت شده است گفت: تنها 2 هزار و 500 میلیارد تومان از رقم پرداختی به مردم حاصل از درآمد هدفمندی است و مابقی باید از منابع دیگر تأمین شود که بر بخش‌های مختلف کشور فشار وارد کرده است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش اعتبارات در بودجه سال آینده افزود: امسال با کسری بودجه 100 هزار میلیارد تومانی مواجه هستیم.

علوی با اشاره به رشد اقتصادی 5.9- گفت: این در حالی است که طبق اسناد بالادستی باید اکنون رشد ما 6.7 + بود و متأسفانه اکنون در شرایطی قرار داریم که دولت تلاش می‌کند این رشد منفی را به صفر رسانده و پس از آن در سال‌های بعد به سمت رشد مثبت حرکت کند.

وی با تأکید بر اینکه نباید مشکلات موجب شود نسبت به یکدیگر رفتار نامناسب داشته باشیم، تصریح کرد: برای حفظ سرمایه‌های ملی لازم است از فروش نفت فاصله گرفته و به دنبال راه‌های جایگزین باشیم.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس نهم با یادآوری توافقنامه ژنو اضافه کرد: کشورهای غربی به دنبال بهانه‌تراشی در این موافقتنامه هستند و هدف آنها ایجاد حاشیه امنیت برای رژیم صهیونیستی است.

علوی با بیان اینکه موضوع پرونده هسته‌ای ایران تنها بهانه است گفت: جنگ اقتصادی دشمنان با ما صورت گرفته و باید خود را آماده این کارزار مهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های مقابله با دشمنان در استفاده از توان داخلی است گفت: وضع مالیات یکی از اقداماتی است که در این شرایط انجام می شود.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قوانین مالیاتی و اصناف در همه نقاط کشور یکسان است تصریح کرد: برای سال 93 قرار شده است مالیات بیشتری اخذ شود.

علوی با تأکید بر اینکه این یک تصمیم ملی است خواستار همکاری زنجیروار تمام بخش‌ها بویژه بازاریان شد و افزود: البته معتقدم شرایط بازاریان نیز باید در نظر گرفته شود چرا که در استان بازاریان متمول مانند کلانشهرها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بحران باید مدیریت شود اظهار کرد: سازمان‌های مسئول باید به بازار کمک کنند ضمن آنکه قوانین مالیاتی هم باید جاری باشد.

استعفای نمادین مطلوب نیست

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در ادامه با گلایه از اظهارنظر وزیر کشور که گفته بود فرد بومی توانمند برای تصدی سمت استانداری کردستان نیافته‌ام گفت: من چون می‌دانستم چنین صحبت‌هایی مطرح می‌شود به جلسه تودیع و معارفه نیامدم.

علوی تصریح کرد: این گفته وزیر خود موجب ناامنی می‌شود و معنای آن این است که در مسائل امنیتی کسی که برای نظام کار کند را در استان پیدا نکردیم.

وی با تأکید بر اینکه صداقت در همه موارد لازم است گفت: اگر نمایندگان استان‌ها استعفا می‌دهند باید صادقانه باشد و به صورت نمادین مطلوب نیست.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لازم است استاندار با فعالان بازار در کردستان جلساتی ترتیب دهد خواستار همکاری شهرداری با بخش اصناف به منظور کاستن از  فشار مشکلات شد.

انتهای پیام/79012/س40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول