اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

زاکانی:

معاهده ژنو نه عسل مصفا و کار خارق‌العاده و نه جام زهر است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: معاهده ژنو برای ما نه عسل مصفا و کار خارق‌العاده و نه جام زهر است که از آن نگران و یا مجبور به پذیرش و نوشیدن آن شده باشیم.

معاهده ژنو نه عسل مصفا و کار خارق‌العاده و نه جام زهر است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علیرضا زاکانی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت شهدای عملیات کربلای 5 در مسجد ثارالله شهر کرمانشاه اظهار داشت: باید در هر کجا و در هر شرایطی یادمان باشد که این کشور مدیون هزاران خون ریخته شده بر خاک است و هیچ‌کس نمی‌تواند این حق را نادیده بگیرد.

زاکانی فرهنگ ایثار و شهادت را فرهنگ غالب در جامعه اسلامی ایران خواند و گفت: مردم ما در هر شرایطی به‌خوبی دین خود را به شهدا ادا کرده و پای انقلاب ایستاده‌اند.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در حوزه سیاست خارجی کشورمان اظهار داشت: معاهده ژنو برای ما نه عسل مصفا و کار خارق‌العاده است و نه جام زهر است که بخواهیم از آن نگران باشیم و یا مجبور به پذیرش و نوشیدن آن شده باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این توافق‌نامه فرصت تازه‌ای است که از نتایج حاصل از آن می‌توان با شناخت بهتر از غرب و اندازه حسن نیتی که دارد، آینده سیاسی و اقتصادی کشور را برای تحقق آرمان‌های نظام اسلامی ترسیم کرد.

وی ادامه داد: این توافق‌نامه فرصتی را مهیا کرده که غرب را بیش از پیش بشناسیم و به اصول و ارزش‌های خود بیش از گذشته پایبند باشیم و از حقوق حقه مردم و نظام خود دفاع کنیم.

زاکانی با اشاره به سخنان اخیر وزیر امور خارجه کشورمان آن‌را دور از نگاه واقع‌بینانه دانست و اظهار داشت: تردیدی نیست که اگر آمریکا توانایی متوقف کردن برنامه‌های هسته‌ای ایران را داشت، یک لحظه درنگ نمی‌کرد و رئیس جمهور ایالات متحده نیز از این موضوع اظهار عجز و ناتوانی کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فضا دیگر فضای 50 سال پیش نیست و ایران هم هیروشیما نیست که آمریکا بتواند با یک بمب حرکت عظیم نظام اسلامی را متوقف کند و ما تردیدی نداریم که اگر می‌توانست تا به‌حال این کار را انجام داده بود.

زاکانی با اشاره به بومی بودن دانش هسته‌ای ایران گفت: این حرکت یک مسیر طی شده و بدون بازگشت است و ایران به یک فن‌آوری بومی هسته‌ای دست یافته که برای ادامه آن نیاز به هیچ کمک بیرونی ندارد.

وی بیان داشت: خون‌های شهدا حافظ کیان این مملکت است و مردم و مسئولان نیز وظیفه دارند به پاس‌داشت این خون‌های ریخته شده لحظه‌ای درنگ و غفلت نداشته باشند.

انتهای پیام/2700/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول