اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان مهربان:

آمریکا توافق ژنو را زیر پا گذاشته است

امام جمعه شهرستان مهربان گفت: آمریکا توافق ژنو را زیر پا گذاشته است.

آمریکا توافق ژنو را زیر پا گذاشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام و المسلمین جلیل جلیلی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به معضلات و مشکلات ناشی از سیاست کنترل جمعیت در کشور اشاره و با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در خصوص افزایش جمعیت در کشور، اظهار داشت: بحث افزایش جمعیت در کشور نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و صدا و سیما به عنوان رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها باید در این زمینه تلاش و همت مضاعف کنند.

خطیب جمعه شهرستان مهربان با اشاره به این که سیاست کنترل جمعیت یک سیاست غلطی بود که در کشور اتفاق افتاد، افزود: سیاست کنترل جمعیت و فرهنگ  یک  یا 2 فرزند کافی است،  یک سیاست غلطی بود که باید مورد بازنگری جدی و اساسی قرار گیرد، چرا که مشکل پیری جمعیت در سالها و دهه‌های آینده به شدت کشور را تهدید می‌کند.

جلیلی تأکید کرد: اگر بخواهیم کشور با نفوذ و موثرتری در جهان داشته باشیم، باید بدانیم که جمعیت مهم‌ترین عنصر است، بنابراین برای گسترش آن باید تلاش کرد.

وی به وظایف مسئولان در زمینه افزایش جمعیت اشاره کرد و گفت: مسئولان کشورمان باید در جهت اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری در خصوص تحدید نسل گام‌های مؤثر و سازنده بردارند و با تشویق مردم به فرزندآوری مانع از گسترش پیری جمعیت شوند.

امام جمعه شهرستان مهربان  به دیدار رئیس و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار با تبیین اهمیت حیاتی مقوله فرهنگ و جایگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمانت اجرای مصوبات این شورا، وظایف نظارتی و هدایتی دستگاه‌ها در مقوله فرهنگ، ضرورت برخورد حکیمانه با پدیده‌های فرهنگی، استمرار پیشرفت علمی در دانشگاه‌ها، تدوین مبانی تحول علوم انسانی، و صیانت از زبان زیبای فارسی، نکات مهمی را بیان فرمودند.

جلیلی به ابراز نگرانی شدید و دغدغه عمیق مقام معظم رهبری از بی‌توجهی به زبان فارسی و تهاجماتی که به این زبان می‌شود اشاره کرد و با بیان فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص و  انتقاد معظم له از کاربرد تعابیر بیگانه در مواقعی که لغت فارسی وجود دارد اشاره کرد و بیان داشت: متأسفانه کار به جایی رسیده است که برخی از به کار نبردن اصطلاحات فرنگی احساس خجالت می کنند و نام‌ها و تعابیر بیگانه در مسائل مختلف و حتی در مسائل مربوط به کودکان و نوجوانان در حال گسترش است.

خطیب جمعه شهرستان مهربان به تأکیدات مقام معظم رهبری با رئیس و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در این خصوص اشاره کرد و افزود: شورایعالی انقلاب فرهنگی ضمن مقابله حکیمانه با هرگونه تضعیف و معارضه با زبان عمیق و زیبای فارسی، برای تقویت، گسترش و تحکیم زبان فارسی در همه زمینه‌ها، تلاش ملموس و مجدانه ای انجام دهد.

امام جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم به تخلفات اخیر آمریکا از توافق ژنو اشاره کرد و افزود: در چند روز گذشته و در حالی که هنوز مرکب قلم توافق ژنو خشک نشده بود، آمریکا توافق ژنو را زیر پا گذاشته و به فکر وضع تحریم‌های جدید افتاده است و این مسئله به خوبی نشان می دهد که آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست.

امام جمعه شهرستان مهربان با تأکید بر اینکه اگر آمریکا خلاف توافق نامه ژنو عمل کند ایران اسلامی نیز عکس‌العمل مناسب نشان خواهد داد، اضافه کرد: اگر تخلفی از سوی آمریکا صورت گیرد، ایران نیز توافق نامه ژنو را اجرا نخواهد کرد و به زمان قبل از توافق باز خواهد گشت و غنی سازی 20 درصدی دوباره از سر گرفته خواهد شد.

جلیلی در ادامه خطبه دوم با گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح که به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است، متذکر شد: مقام معظم رهبری در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه وحدت دو هدف را مورد تأکید قرار داده‌اند و اینکه وحدت حوزه و دانشگاه، یعنی وحدت در اهداف کلى، وحدت در کامل ساختن این ملت و این کشور و حرکت با یکدیگر و عبور در دو خط موازى، بدون اصطکاک با هم، یعنى هر دو، کار خودشان را بکنند، اما براى یک هدف و آن هدف، ساختن و کامل کردن ملت و کشور ایران است.این‌طور باید حرکت کرد.

انتهای پیام/60008/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول