اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی شهرستان طارم:

40 درصد زیتون کشور در طارم تولید می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: 40 درصد زیتون کشور در شهرستان طارم استان زنجان تولید می‌شود.

40 درصد زیتون کشور در طارم تولید می‌شود

مسعود زنگنه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: زیتون شهرستان طارم از نظر سطح زیر کشت و میزان تولید رتبه نخست را در کشور دارد و سالانه حدود 35 تا 40 درصد زیتون تولیدی کشور در شهرستان طارم تولید می‌شود.

وی به تولیدات جهانی زیتون اشاره کرد و افزود: رکورد تولید زیتون جهان در واحد سطح نیز در سال 89 در شهرستان طارم گزارش شده است که نشان از اهمیت سطح تولید این محصول در طارم است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم به میزان تولید زیتون طارم که موجب رکورد در تولید در سال 89 شده بود اشاره و خاطرنشان کرد: 27 هزار و 343 کیلوگرم در هر هکتار میزان تولید زیتون در باغات طارم بوده است.

وی تولیدات باغات زیتون طارم را مورد تاکید قرار داد و گفت: باغات زیتون شهرستان طارم آبی بوده به همین دلیل محصول تولیدی از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است، همچنین بیشترین میزان سطح زیر کشت طارم به رقم زرد تعلق دارد که یک رقم بومی ایران و طارم بوده و به صورت دو منظوره (کنسروی و روغنی) مصرف می‌شود.

زنگنه به تعداد کارخانه‌های فرآوری و روغن‌کشی زیتون در طارم اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد کارخانه‌های فرآوری و روغن‌کشی زیتون در شهرستان طارم هفت واحد است، که باغداران منطقه برای روغن‌کشی به این کارخانه‌ها مراجعه می‌کنند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان طارم همچنین تامین نهال زیتون را یادآور شد و گفت: نهال زیتون مورد نیاز شهرستان از طریق نهالستان‌های موجود در شهرستان تامین می‌شود و شهرستان در این زمینه خودکفا بوده و به سایر استان‌ها نیز ارسال می‌شود.

وی همچنین به محصولات کشت شده در پاییزه اشاره کرد و یادآور شد: از ابتدای پاییز امسال تاکنون محصولات سیر، کرفس و گندم در سطح شهرستان کشت شده است.

زنگنه خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به ورود روش‌های نوین کشاورزی در بخش سبزی و صیفی، سطح زیر کشت این محصولات در سال زراعی 93-92 افزایش یافته و میزان تولید نیز به خاطر اصلاح روش‌های کشت افزایش یابد.

انتهای پیام/73007/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول