اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اقدامی در مسیر صنعتی شدن کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد

صداقت‌کیش:200 میلیارد ریال برای خرید ادوات کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اختصاص حدود 200 میلیارد ریال برای خرید ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی قدمی مثبت در مسیر صنعتی شدن کشاورزی استان است.

صداقت‌کیش:200 میلیارد ریال برای خرید ادوات کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت

ابوالحسن صداقت‌کیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: مبلغ 20 میلیارد و 250 میلیون تومان برای خرید ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی به این استان اختصاص یافته که امید است شاهد تحول در بخش مکانیزاسیون کشاورزی باشیم.

وی ادامه داد: با تزریق این مبلغ به بخش کشاورزی، ضریب مکانیزاسیون در مزارع افزایش خواهد یافت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سیاست جهاد کشاورزی در استان خروج کشاورزی از حالت سنتی به مدرن است، تصریح کرد: با این اعتبار می‌توان قدمی در مسیر ورود به کشاورزی صنعتی برداشت.

چشم‌انداز تولید گندم در 5 سال آینده کهگیلویه و بویراحمد

صداقت‌کیش در بخش دیگری از صحبت‌هایش به تدوین برنامه پنج ساله تولید گندم در این استان اشاره کرد و گفت: کارشناسان و محققین بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در حال تدوین این برنامه مهم هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در این برنامه پنج ساله به گونه‌هایی برنامه‌ریزی شده که در سال 97، میزان تولید گندم آبی این استان به چهار هزار و 700 کیلوگرم در هکتار و تولید گندم دیم به یک‌هزار و 350 کیلوگرم برسد.

صداقت‌کیش متوسط تولید گندم آبی در کهگیلویه و بویراحمد و در حال حاضر را 2 هزار و 808 کیلوگرم در هکتار و متوسط تولید گندم دیم را 835 کیلوگرم در هکتار اعلام کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بخش کشاورزی را در شاخه‌های مختلف آن یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌ها برای رونق اقتصاد این استان دانست.

انتهای پیام/82005/م40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول