اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت قروه:

زکات مهم‌ترین ابزار استوارسازی عدالت است

امام جمعه اهل سنت قروه با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف حکومت اسلامی برقراری عدالت به ویژه عدالت اقتصادی است، گفت: زکات ابزاری برای استوارسازی عدالت است.

زکات مهم‌ترین ابزار استوارسازی عدالت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، ماموستا یدالله محمدی عصر امروز در نشست شورای زکات قروه اظهار کرد: ‌از مهم‌ترین وظایف حکومت اسلامی برقراری عدالت به ویژه عدالت اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه عدالت اقتصادی از رهگذر پرداخت زکات است که در جامعه ظهور پیدا می‌کند، گفت: این مسئله موجب می‌شود که جامعه از زشتی فقر عاری شود.

محمدی خاطرنشان کرد: زکات نه تنها جان‌های مؤمنان را پاک و پاکیزه می‌سازد،بلکه با ریشه‌کن ساختن فقر و فراهم آوردن زمینه برقراری عدالت، دامن جامعه اسلامی را از لکه سیاه فقر و ستم  پاکیزه می‌سازد.

وی با اشاره به اینکه تکلیف زکات، یکی از آزمون‌های مالی الهی است گفت: ادای این فریضه، موجب رهایی از تعلقات مادی و آزادی از جاذبه و کشش مادیات می‌شود.

محمدی تاکید کرد: تنها کسانی از این آزمون سربلند بیرون می‌آیند که چیزی برتر از ثروت و مادیات را مورد توجه قرار داده باشند.

امام جمعه اهل سنت قروه از انفاق مال و ثروت در قالب فرهنگ و آموزهای دینی به عنوان جهاد مالی نام برد و بیان داشت: فقرزدایی از جامعه، از مسئولیت‌های مهم حکومت اسلامی است که یکی از منابع مهم آن زکاتی است که مؤمنین متمکن می‌پردازند و هم از تکلیف‌های انسانی مسلمانان نسبت به همنوعان فقیر و گرفتار است.

وی تصریح کرد: با ادای این واجب مالی که به نیت عبادت و اطاعت فرمان خدا انجام می‌گیرد، محرومیت در جامعه اسلامی ریشه‌کن می‌شود.

امام جمعه اهل سنت قروه زکات را نوعی ایجاد توازن هماهنگ میان اقشار ثروتمند و محروم دانست و گفت: اگر این فریضه به نحو کامل انجام شود، شکاف طبقاتی و فاصله عمیق میان فقیر و غنی از بین می‌رود و مال‌پرستی به عنوان یک آفت، دامن‌گیر افراد نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه مال و منال دنیوی فانی است، تصریح کرد: گذشتن از همین چیزهای فانی روحیه جهادی می‌طلبد.

محمدی افزود: فرمان به ادای زکات پس از فرمان به نماز از این روست که نمازگزاری که با برپایی نماز با خدای متعال ارتباط برقرار کرد و به او تقرب جست از خلق خدا غافل نشود.

امام جمعه اهل سنت قروه خاطرنشان کرد: لازمه عدم غفلت از خلق، رفع مشکلات آنان و از جمله برطرف کردن فقر و نیازهای مادی و اقتصادی است که با پرداخت زکات و انفاق‌های مالی رفع می‌شود.

این مسئول با تاکید بر تلاش بیشتر برای رساندن این فریضه الهی به جایگاه واقعی خود، از طریق تبلیغ و اطلاع‌رسانی تصریح کرد: زکات از ارکان اصلی اسلام است که نباید به فراموشی سپرده شود.

وی در پایان کمیته امداد امام خمینی را مکانی مناسب برای جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات دانست.

انتهای پیام/79009/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول