اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از آغاز محرم تاکنون صورت گرفت

بهره‌مندی 2 هزار نفر از سفره‌های حسینی هلال احمر خراسان‎جنوبی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: از آغاز محرم امسال تاکنون هفت سفره حسینی توسط این جمعیت در سطح استان برپا شده که 2 هزار و 260 نفر از این سفره‌ها بهره‎مند شدند.

بهره‌مندی 2 هزار نفر از سفره‌های حسینی هلال احمر خراسان‎جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرحیم شهریاری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از آغاز محرم هفت سفره حسینی به ارزش ریالی بالغ بر 200 میلیون ریال در خراسان جنوبی توسط جمعیت هلال احمر این استان برپا شده است.

وی حضور داوطلبان جمعیت هلال احمر در فعالیت‌های انسان دوستانه را بسیار عالی دانست و تصریح کرد: تعداد 72 داوطلب جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در برپایی سفره‌های حسینی مشارکت داشته‌ که این نشان از همکاری و عشق ورزیدن داوطلبان به این امر مهم است.

برپایی 28 چادر هلال احمر خراسان جنوبی در ایام محرم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان این‌که از آغاز محرم تاکنون حدود 28 چادر برای امدادرسانی به عزاداران حسینی برپا شده است، افزود: در این چادرها پزشک، پیراپزشک و داوطلبان هلال احمر حضور داشته‌‌اند.

شهریاری ادامه داد: در این چادرها تعداد سه پزشک، 31 پیراپزشک و 130 نفر داوطلب مستقر بوده و به ارائه خدمات امدادی پرداخته‌اند.

وی با اشاره به مراجعه 3 هزار و 15 نفر به این چادرها، اضافه کرد: در این مدت 123 نفر عضو جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی شدند.

اهدای خون توسط 264 نفر با مراجعه به چادرهای هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان این‌که 264 نفر با مراجعه به چادرهای هلال احمر به امر اهدای خون پرداختند، گفت: از این تعداد 93 زن و 171 مرد بودند.

شهریاری کمک به نیازمندان را یک وظیفه انسانی دانست و ادامه داد: فعالیت‌های داوطلبانه در جامعه سبب تلطیف روحیه و فطرت انسان بوده که خود امری بازدارنده از برخی اقدامات منفی در جامعه است.

وی با اشاره به این‌که باید در خدمات داوطلب محور یک قدم جلوتر باشیم، متذکر شد: باید از روحیه تجمل‌گرایی پرهیز کرده و تا می‌توانیم به سمت نیازمندان رفته و اجازه ندهیم کرامت انسانی و عزت نفس آنها صدمه بخورد.

توزیع 830 بروشور در رابطه با کمک به نیازمندان در ماه محرم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: باید روحیه داوطلبی را در تمام سطوح جمعیت ترویج داده و مسئولان هم از حضور و فعالیت داوطلبانه در جامعه مستثنی نیستند.

شهریاری کمک خیران و نیکوکاران را در امر خداپسندانه و فعالیت داوطلبانه بسیار تاثیرگذار و مهم دانست و یادآور شد: رمز موفقیت جمعیت هلال احمر اعتماد مردم بوده و بدون اعتمادسازی در نزد مردم نمی‌توان موفق عمل کرد.

وی با بیان این‌که بحث آموزش در جمعیت هلال احمر بسیار تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: از آغاز محرم حدود 830 بروشور در راستای اطلاع‎رسانی به خیران و مردم در راستای کمک به نیازمندان و همکاری داوطلبانه در بین عزاداران حسینی توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اذعان داشت: از آغاز محرم امسال تاکنون هفت سفره حسینی توسط جمعیت هلال احمر در سطح استان برپا شده که 2 هزار و 260 نفر از این سفره‌ها بهره‎مند شدند.

انتهای پیام/22481/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول