اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های استان قزوین تاکید کرد

تعامل بیشتر مددکاران اجتماعی با دستگاه قضایی در قزوین

مدیرکل زندان‌های استان قزوین بر لزوم تعامل و همکاری بیشتر مددکاران اجتماعی با قضات و دستگاه قضایی تاکید کرد.

تعامل بیشتر مددکاران اجتماعی با دستگاه قضایی در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان قزوین، حمیدرضا فراست‌طلب در جمع مدیران زندان‌های استان قزوین گفت: برای تسهیل در روند رسیدگی به پرونده قضایی زندانیان، حضور مددکاران اجتماعی زندان‌ها در محاکم قضایی ضروری است.

وی افزود: تعامل سازنده مددکاران با مراجع قضایی نقش مؤثری در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها دارد.

فراست‌طلب تأکید کرد: با توجه به قانون جدید مجازات اسلامی، مددکاران اجتماعی باید با استفاده از نقش حرفه‌ای خود بتوانند مفاد اجرای این قانون را در تعامل با قضات، تسهیل بخشند.

مدیرکل زندان‌های استان قزوین اضافه کرد: تحقق این امر مهم نیازمند به روز بودن اطلاعات مددکاران در حوزه‌های تخصصی مددکاری اجتماعی به ویژه حوزه قضایی است و تا زمانی که مددکاران توانمندی و تخصص کافی نداشته باشند، نمی‌توانند در انجام وظیفه خود موفق عمل کنند.

فراست‌طلب عنوان کرد: ارتباط و تعامل بیش از پیش مددکاران با سایر نهادها و حوزه‌های اجتماعی ضروری و نقش تأثیرگذاری در بازگشت سعادتمندانه مددجویان در حوزه اصلاح و تربیت دارد.

وی خواستار توسعه فعالیت‌های مددکاران اجتماعی در پیگیری وضعیت قضایی متهمان تحت قرار و بلاتکلیف، پیگیری برای افزایش تعداد عفو و آزادی مشروط، تعلیق مجازات، تخفیف مجازات و سایر تأسیسات قضایی مرتبط با کاهش جمعیت کیفری در قانون مجازات اسلامی شد.

انتهای پیام/2667/ر/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول