اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مجتمع حرفه‌آموزی و کاردرمانی شیراز صورت گرفت

راه‌اندازی نخستین فاز نهالستان بنیاد تعاون زندانیان فارس

نخستین فاز نهالستان در مجتمع حرفه‌آموزی و کاردرمانی زندانیان فارس در شیراز راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی نخستین فاز نهالستان بنیاد تعاون زندانیان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان فارس، در راستای عملیاتی شدن مفاد تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل زندان‌های این استان، بنیاد تعاون زندانیان و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با موضوع احداث نهالستان و تولید نهال‌های مثمر و غیرمثمر، نخستین فاز نهالستان در مجتمع حرفه‌آموزی و کاردرمانی شیراز راه‌اندازی و 45 هزار نهال در این مرکز در حال کشت در گلدان است.

کارشناس منابع طبیعی استان فارس و ناظر این طرح با بیان این مطلب گفت: در راستای تفاهم‌نامه همکاری و با هدف ایجاد اشتغال برای زندانیان و کمک به توسعه فضای سبز این استان و همچنین اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود این طرح در مجتمع حرفه‌آموزی و کاردرمانی شیراز در حال اجرا است.

سید کاظم موسوی افزود: تولید نهال در نهالستان احداثی، گامی در راستای توسعه فضای سبز و عرصه منابع طبیعی این استان دارد و می‌تواند سهم مهمی در پیشبرد اهداف ملی و سازمانی داشته باشد.

ناظر طرح نهالستان در این مجتمع ابراز داشت: ظرفیت این نهالستان در نخستین فاز 45 هزار نهال گلدانی از انواع گونه‌های مثمر و غیرمثمر را دارد.

موسوی اضافه کرد: با تمهیدات صورت گرفته در فصل کاشت علاوه بر تولید نهال‌های گلدانی افزون بر 200 هزار اصله نهال به صورت ریشه عریان تولید می‌شود که این‌ گونه‌ها پس از یک‌سال از خزانه خارج و در محل مناسب کشت می‌شوند.

وی ادامه داد: از مزیت‌های اجرای این طرح در مجتمع این است که علاوه بر اشتغالزایی برای 20 نفر از زندانیان، آنها از بدو تولید نهال تا استقرار آن در عرصه با نحوه کار آشنا می‌شوند و پس از آزادی نیز می‌توانند با اشتغال در این حرفه، درآمد خوبی برای خود و خانواده داشته باشند تا در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار نگیرند.

به گفته ناظر این طرح، ایجاد نهالستان در پشت بام و حیاط منزل مسکونی نیز امکان‌پذیر است و می‌تواند زمینه اشتغالزایی برای علاقمندان به این حرفه را فراهم کند.

هزینه‌های اجرای این طرح توسط بنیاد تعاون زندانیان فارس تأمین و با نظارت کارشناس کشاورزی بنیاد انجام می‌شود.

انتهای پیام/2448/ر/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول