اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان یزد:

42 درصد زندانیان استان یزد سابقه‌دار هستند

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان یزد گفت: در حال حاضر حدود 42درصد از کل زندانیان استان یزد را زندانیان سابقه‌دار تشکیل می‌دهند.

42 درصد زندانیان استان یزد سابقه‌دار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سید حشمت‌الله حیات‌الغیب ظهر امروز در بازدید اعضای شورای شهر یزد از بخش‌های مختلف زندان یزد گفت: هم‌اکنون بیش از سه هزار و 500 نفر در زندان‌های یزد به سر می‌برند که از این میزان 96 درصد را مردان و چهار درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر 58 درصد زندانیان یزد سابقه‌دار نیستند و 42 درصد دیگر دارای سابقه هستند و پیش از این نیز به دلایل مختلف در زندان سپری کرده‌اند.

حیات‌الغیب همچنین با اشاره به جمعیت بومی و غیربومی در زندان‌های یزد ادامه داد: 43 درصد زندانیان یزد را افراد غیربومی تشکیل می‌دهند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان یزد با اشاره به فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و فنی اظهار داشت: در این ندامتگاه 38 رشته فنی و حرفه‌ای آموزش داده شده و گواهینامه فنی و حرفه‌ای نیز به افراد ارائه شده به نحوی که در سال گذشته 2 هزار گواهینامه مهارت برای زندانیان صادر شده است.

وی محور آموزش‌های زندان را بر اساس مسائل دینی و قرآنی ذکر کرد و گفت: روحانیون در بندهای مختلف این ندامتگاه حضور فعال دارند.

حیات‌الغیب با بیان اینکه در حال حاضر 30 هزار جلد کتاب در کتابخانه این ندامتگاه موجود است، خاطرنشان کرد: در راستای کتابخوانی و فعالیت‌های قرآنی، امتیازاتی برای زندانیان در نظر گرفته می‌شود.

این مسئول در بخش دیگری از این بازدید، خواستار رفع مشکل فاضلاب، جمع‌آوری زباله همچنین فضاسازی ورودی زندان و روکش آسفالت محوطه زندان مرکزی یزد شد.

اعضای شورای اسلامی شهر نیز در این بازدید قول مساعد برای رفع مشکلات موجود را دادند و از خدمات ارزنده مدیرکل و مسئولان زندان‌ها در زمینه مسائل فرهنگی و رفاهی زندانیان تقدیر کردند.

اعضای شورای اسلامی شهر یزد همچنین در این بازدید از مجتمع ورزشی شهید لاجوردی، گلخانه، مدرسه تربیت، دانشگاه جامع علمی کاربردی بعثت، مدرسه قرآنی، آشپزخانه، مجتمع فنی و حرفه‌ای، پرورش قارچ، کابین ملاقات، مجتمع فرهنگی امام علی (ع) زندان مرکزی یزد و ... بازدید کردند و در جلسه‌ای با حضور مدیرکل و مسئولان زندان، مسائل و مشکلات موجود را مورد بررسی قرار دادند.

انتهای پیام/2464/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول