اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس زندان مرکزی تبریز:

قرارگاه خاتم‌الانبیاء در تبریز زندان 5 هزار نفری می‌سازد

رئیس زندان مرکزی تبریز با اشاره به اینکه فضای فیزیکی زندان تبریز پاسخگوی نیاز زندانیان نیست، گفت: زندان جدید تبریز در مکانی به وسعت 95 هکتار توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء در حال ‌ساخت است.

قرارگاه خاتم‌الانبیاء در تبریز زندان 5 هزار نفری می‌سازد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی کمیسیون حقوق بشراسلامی شمال‌غرب کشور، علی استادی با اشاره به انتقال زندان تبریز به خارج از شهر گفت: زندان خارج از شهر در مکانی به وسعت 95 هکتار توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه ساخته می‌شود و در حال حاضر 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پس از تکمیل و بهره‌برداری قرار است زندانیان زندان مرکزی تبریز به این محل انتقال یابند.

وی با اشاره به ظرفیت زندان خارج از شهر نیز اظهار داشت: این زندان با ظرفیت 5 هزار نفری در حال ساخت است که پاسخگوی نیاز زندانیان خواهد بود چرا که زندان فعلی تبریز تنها یک سوم فضای مورد نیاز برای نگهداری زندانیان فعلی این مرکز را دارد. 

رئیس زندان مرکزی تبریز با بیان اینکه تراکم جمعیت زندان تبریز زیاد است، گفت: اداره کل زندان‌های کشور اقداماتی در خصوص کاهش تراکم زندانیان این مرکز انجام داده است.

وی در خصوص چگونگی تملک زمین مورد نیاز برای ساخت زندان جدید تبریز نیز اظهار کرد: زمین زندان خارج از شهر تبریز از سوی منابع طبیعی در اختیار زندان تبریز قرار داده شده است.

استادی با بیان اینکه اقدامات مددکاری زندان تبریز ارتقا یافته است، افزود: اقدامات مددکاری این زندان در هشت ماه امسال با هدف اجرای سیاست‌های سازمان زندان‌ها در مقایسه با پارسال از رشد کمی و کیفی خوبی در شاخص‌های مختلف برخوردار شده است.

وی با بیان اینک هدر این مدت هزاران پرونده قضایی توسط واحد مددکاری بررسی و کمک‌های لازم انجام شده است، گفت: استفاده از امکانات مالی موسسات و هیئت‌های مذهبی، اخذ رضایت از 528 نفر شاکی و 12 محکوم به قصاص از شاکیان توسط اکیپ اخذرضایت، تشکیل بیش از 600 جلسه صلح و سازش از دیگر فعالیت‌های مؤثر مددجویی زندان تبریز بوده است.

انتهای پیام/60001/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول