اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد:

تصمیمات دولت بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد را احیا کرده است

رئیس اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد از شرایط بهتر فعالیت‌های اقتصادی در این استان خبر داد و گفت: با اتخاذ برخی تصمیمات اقتصادی از سوی نماینده دولت در این استان بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد نفس تازه‌ای کشیده است.

تصمیمات دولت بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد را احیا کرده است

جبار کیانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: در 70 روز گذشته که استاندار جدید در این استان شروع به کار کرده است، شاهد تغییرات و حرکت‌های مثبتی در ارتباط با فعالیت‌های اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد بوده‌ایم.

رئیس اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد از این وضعیت پیش آمده به فرصتی برای نفس کشیدن بخش خصوصی در استان تعبیر کرد و افزود: با تصمیمات خوبی که در این مدت اتخاذ شده است، بخش خصوصی در کهگیلویه و بویراحمد نفس تازه‌ای کشید.

وی همکاری بی‌سابقه بانک‌ها در این مدت را نمونه‌ای از اقدامات امیدبخش برای نقش‌آفرینی بخش خصوصی در این استان دانست و گفت: بانک‌ها در کهگیلویه و بویراحمد به نحوی برای حمایت سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی همکاری می‌کنند که اگر این روند ادامه پیدا کند، می‌توان آینده خوبی را به ویژه در حوزه صادرات متصور بود.

* کهگیلویه و بویراحمد سرزمین طلاهای چند رنگ است

کیانی بیان کرد: تقریبا در هر هفته جلساتی برای تعیین تکلیف واحدهای راکد و نیمه‌فعال با مدیریت استاندار برگزار می‌شود که این اقدامات نشانی از جدیت استاندار کهگیلویه و بویراحمد است.

متولی بخش خصوصی در این استان، کهگیلویه و بویراحمد را سرزمین طلاهای چند رنگ نامید و ادامه داد: با چشم‌انداز پیش‌بینی شده برای صادرات فاصله بسیار زیادی داریم و میزان فعلی صادرات برای استانی با این همه ظرفیت صادراتی قابل توجیه نیست.

وی تصریح کرد: در دوره قبل، متاسفانه به کارگروه توسعه صادرات بی‌توجهی شده و تشکیل این کارگروه به حداقل ممکن رسید.

کیانی اضافه کرد: کهگیلویه و بویراحمد در تولید محصولاتی چون فرش، عسل، گردو، سیب و برخی محصولات دیگر در دنیا حرف برای گفتن دارد و ما نباید از رقابت با استان‌ها و کشورهای دیگر هراسی داشته باشیم.

*ارائه سه سال اظهارنامه مالیاتی دست همه صادرکنندگان را بسته است

وی، شرایط فعلی به وجود آمده در عرصه سیاست خارجی را فرصت مهمی برای گفت‌وگو و رایزنی با کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپا برای شناساندن محصولات و تولیدات کهگیلویه و بویراحمد دانست.

رئیس اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ضرورت تسهیل در امر صادرات گفت: نباید برای اینکه یک تولیدکننده، صادرکننده شود، یک سیکل دشوار و ناهموار طراحی کنیم.

کیانی گفت: ارائه سه سال اظهارنامه مالیاتی دست همه را در حوزه صادرات بسته و یک سری دستورالعمل‌های دست‌و‌پاگیر همه تولیدکنندگان و صادرکنندگان را کلافه کرده به طوری که ورود به جرگه صادرکنندگان بسیار دشوار شده است.

این مسئول بخش خصوصی تاکید کرد: باید فارغ‌التحصیلان ما بدون اسیر شدن در این بروکراسی‌های زائد، بتوانند به میدان بیایند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد آینده بخش خصوصی و تولید و صادرات کهگیلویه و بویراحمد را روشن خواند.

انتهای پیام/82005/ج40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول