اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری فارس از یک نشست تخصصی در کهگیلویه و بویراحمد

پذیرایی از مهمانان صادراتی با محصول وارداتی در مهد عسل

همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر کهگیلویه و بویراحمد حواشی جالبی داشت از جمله این که پذیرایی از مهمانان صادراتی با عسل وارداتی در مهد عسل صورت گرفت.

پذیرایی از مهمانان صادراتی با محصول وارداتی در مهد عسل

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، در حاشیه نشست‌ها و جلسات اداری، مطالبی میان اعضا رد و بدل می‌شود که گاهاً اثرگذاری به مراتب بیشتری به نسبت متن دارند.

همایش روز ملی صادرات در کهگیلویه و بویراحمد نیز حاشیه‌های جالبی داشت اگر چه این حاشیه‌ها عمدتاً از جنس عسل و صادرات این کالای مهم بوده است.

وارداتی بودن مجری این همایش از جالب‌ترین حاشیه‌های روز ملی صادرات بود؛ در همایشی که برای درمان زخم‌های کهنه صادرات در استان غنی از ظرفیت‌های صادراتی، در یک بخش از نیروی انسانی به استان فارس متوسل شدیم و مجری و گوینده این مراسم را از این استان می‌آوریم.

پذیرایی از میهمانان با عسل وارداتی در استان تولید کننده عسل!

صرف صبحانه میهمانان وزارت با صبحانه وارداتی نیز از دیگر حواشی این روز صادراتی بود؛ امین‌الله محمدخانی غیاثوند، مدیرکل دبیرخانه شورای عالی صادرات کشور وزارت صنعت و معدن، یکی از مهمانان ویژه این مراسم بود که در استان تولیدکننده عسل، صبحانه را با عسل استان اردبیل صرف کرد و بعد از آشنایی با عسل کهگیلویه و بویراحمد از سوی خبرنگار فارس، از این موضوع ابراز تأسف کرد و گفت: جای بسی تعجب است که در هتل کهگیلویه و بویراحمد عسل یک استان دیگر برای صبحانه مصرف شود.

این مسئول کشوری گفت: به عنوان فردی که سال‌ها در حوزه صادرات و وزارت صنعت و معدن فعالیت دارم برای نخستین‌بار می‌شنوم که کهگیلویه و بویراحمد هم عسل دارد!

* انتقاد کیانی از تأخیر 40 روزه در برگزاری یک روز ملی

رئیس اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با انتقاد از برگزاری روز ملی صادرات با تأخیر بیش از یک‌ ماه در این استان گفت:‌ اگر صادرات نیز مثل سایر مناسبت‌های ملی و مذهبی ما اهمیت می‌داشت بدون شک در روزی معین و با شکوه خاص خود برگزار می‌شد، او گفت: این شیوه برگزاری روز صادرات اثرگذاری لازم را ندارد.

* تولیدکنندگانی که برای بیان مشکلاتشان به مسئولان استان خود هم مراجعه نمی‌کنند

از دیگر حواشی این نشست، ارائه کارت ویزیت مدیرکل دبیرخانه شورای عالی صادرات کشور به رئیس اتحادیه عسل کهگیلویه و بویراحمد بود؛ او خطاب به ایمانی گفت: اگر برای صادر کردن عسل مرغوب این استان در استان همکاری‌های لازم نشد با من تماس بگیرید بدون شک همکاری خواهم کرد.

وقتی کیهان ایمانی رئیس اتحادیه عسل کهگیلویه و بویراحمد از برخی موانع صادرات عسل این استان انتقاد کرد، جهان‌بین، معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت و معدن این استان از عدم مراجعه او برای بیان چنین موانعی تعجب کرد که غیاثوند نیز گفت: وقتی شما برای هموار کردن مسیر صادرات عسل خود به مسئولان استان خود مراجعه نمی‌کنید چطور باید انتظار داشت که به شورای عالی صادرات مراجعه‌ای داشته باشید!

* کادوهای عسلی برای جلب مشتری/شاید این شیوه تبلیغات عسل کهگیلویه و بویراحمد جواب دهد!

از دیگر حواشی این نشست، اهدای چند بسته عسل یک کیلویی از سوی رئیس اتحادیه عسل کهگیلویه و بویراحمد به میهمانان بود، ایمانی خطاب به غیاثوند گفت: مطمئن هستم بعد از مصرف این عسل، مشتری دائمی عسل کهگیلویه و بویراحمد خواهید بود.

* هفت سال انتقاد مداوم یک مسئول بخش خصوصی/چگونه تفکر یک مدیر مانع توسعه یک استان است

از دیگر حواشی این نشست، اشاره جبار کیانی به حضور هفت ساله‌اش در پشت تریبون‌های مختلف مرتبط با بازرگانی بود، کیانی گفت:‌ در این هفت سال همواره از وضعیت صادرات انتقاد داشتم ولی با همه تلاش‌های گذشته و حال، صادرات غیرنفتی مغفول مانده است.

رئیس اتاق بازرگانی همچنین با انتقاد از بلاتکلیفی سرنوشت شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی گفت:‌ نمی‌شود برای تفکرات شخصی و سلیقه‌ای یک مدیر، توسعه این استان در بعد تجارت و صادرات متوقف شود.

*اعتراف صادقانه به مدیر بخش خصوصی/ به فنون تجارت مسلط نیستم

اعتراف صادقانه رئیس اتحادیه عسل کهگیلویه و بویراحمد با عدم مهارتش در فنون تجارت از دیگر حاشیه‌های این نشست بود؛ ایمانی در پاسخ یکی از کارشناسان وزارت صنعت که از او پرسیده بود چرا این عسل مرغوب راهی به تجارت ملی و بین‌المللی ندارد، گفت: دلیل آن این است که ما شاید تولیدکننده‌ خوبی باشیم ولی تاجر خوبی نیستیم و از تجارت چیز زیادی نمی‌دانیم.

وی گفت: خود من بیش از سه تن عسل مرغوب خالص دارم که روی دستم مانده است، پس چکاری می‌توانم برای سایر تولیدکنند‌گان عسل داشته باشم؛ او به مزاح گفت: تولیدکنندگان و رأی دهندگان در انتخاب من اشتباه کردند و من کاری برای آن‌ها نکردم.

*نگاه خرد و برد به سرمایه‌گذار باید تغییر کند

وقتی مدیرکل دبیرخانه شورای عالی صادرات کشور پیشنهاد داد که برای بسته‌بندی عسل این استان از اردبیلی‌ها که در این کار ماهر هستند کمک بگیرید، برخی تولیدکنندگان گفتند: چگونه ممکن است استانی که رقیب ما است به ما کمک کند، دولت باید آموزش‌های عملی در راه تجارت و صادرات محصولات مختلف به ما بدهد.

اشاره استاندار کهگیلویه و بویراحمد به تفکر خرد و برد در مواجهه با سرمایه‌گذاران در این استان از دیگر حواشی این نشست بود؛ خادمی گفت:‌ سرمایه‌گذار برای آبادانی پا به یک منطقه می‌گذارد و ما باید در حوزه فرهنگی، کاری کنیم که سرمایه‌گذار محترم شمرده شود و به خوبی در یک اجتماع پذیرفته شود.

اشاره مدیرکل شورای عالی صادرات به عدم استقبال صادرکنندگان این استان برای ثبت‌نام عنوان صادرکننده برتر از دیگر حواشی این نشست بود؛ غیاثوند گفت: اگر چه اینجا استقبالی نبوده ولی به نظر من در این جنگ اقتصادی هر صادرکننده‌ای که حتی یک کیلو کالایی را هم صادر کرده است، برتر و نمونه است.

انتهای پیام/82005/ل40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول