اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استانداری کردستان:

شهرداری‌ها برای توسعه عمران شهری از توان بخش خصوصی استفاده کنند

معاون امور عمرانی استاندار کردستان بر اهمیت سرمایه‌های اجتماعی و مشارکت مردمی در شهرداری‌ها تاکید کرد و خواستار استفاده از بخش خصوصی برای توسعه عمران شهری شد.

شهرداری‌ها برای توسعه عمران شهری از توان بخش خصوصی استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، امیر قادری شامگاه شنبه در مراسم معارفه شهرداران شهرهای بیجار و پیرتاج که با حضور فرماندار، امام جمعه و نماینده شهرستان بیجار در آمفی‌تئاتر مجتمع امیرنظام گروسی برگزار شد، اظهار داشت: خدمت در راستای مدیریت شهری برای رضایتمندی مردم از وظایف خطیر شهرداری‌ها است.

وی با بیان اینکه مشارکت مردمی و سرمایه‌های اجتماعی در شهرها از اهمیت بسزایی برخوردار است گفت: در شهرها باید بیش از گذشته به این مهم اهمیت داد.

به گفته قادری، در گذشته نیازهای شهری و شهروندان بسیار پایین بود اما امروزه براساس سطح سواد و تخصص، درخواست‌ها و انتظارات و مطالبات مردم بالا رفته و وظیفه شهرداری در راستای رفع نیازها و برآورده کردن انتظارات سنگین‌تر شده است.

وی بر رویکرد جدید برای مدیریت شهری بنا بر انتظارات مردم تأکید کرد و گفت: شهرداری و شوراهای شهر موظفند طبق رویکرد و مدیریت جدید شهرها را اداره کنند و خدمت‌رسان مردم باشند.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه در گذشته نه چندان دور شهرداری در قالب مجموعه دولتی و رویکردی شرکتی بود گفت: امروزه این نگاه‌ها به سوی سرمایه‌های اجتماعی و مشارکت مردم در اداره امور شهرها است.

این مسئول بر اهمیت دادن به سرمایه‌های اجتماعی و مشارکت مردمی توسط شهرداری‌ها تأکید کرد و گفت: شهرداری‌ها در راستای به کار بردن این مهم تلاش کنند زیرا با این رویکرد می‌توان به مدیریت شهری و موفقیت آن امیدوار بود.

قادری از فعالیت کارگروه در خصوص مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های عمران شهری اشاره کرد و گفت: این رویکرد در برخی از شهرها از جمله سنندج و سقز آغاز شده و امید است در دیگر شهرهای استان با همت مسئولین شهرستانی خصوصاً اعضای محترم شوراها و شهردار بتوانیم از توان بخش خصوصی در اداره امور شهرها بهره ببریم.

وی در ادامه مقایسه شهرهای خودجوش و ارگانیک با شهرهای مصنوعی را یادآور شد و گفت: در کل کشور طی 10 سال گذشته شهرهای ما به جای اینکه به محیط‌های شهروندگرا و تقویت فضاهای عمومی بپردازند، فضاهای خصوصی را تقویت و به فضاهای عمومی کمتر توجه کرده است.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان، اقدامات گذشته شهرداری بیجار را ارج نهاد و گفت: تلاش در راستای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و اهمیت به فضاها و بخش عمومی با بهره از توان بخش خصوصی جزو وظایف و عملکرد شهردار و شورای شهر جدید است.

قادری به نگاه ویژه و توجه شهرداری و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به کوه و زیارتگاه حمزه عرب به عنوان ظرفیت‌های ارزشمند بیجار تأکید کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه مسئولین نظام اسلامی در راستای پیشبرد اهداف نظام مقدس و خدمت به مردم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد گفت: مردم باید قدر مسئولین خدوم و زحمت‌کش نظام را دانسته و یاری‌رسان این عزیزان در راستای موفقیت در کارهایشان باشند.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان در پایان به نگاه ویژه مسئولین و مدیران اجرایی و مردم به شهرستان بیجار برای بازگرداندن این دیار به جایگاه اصلی خود تأکید کرد و گفت: نگاه‌ها و فعالیت‌ها در این شهرستان باید با حساسیت و دقت بیشتری پیگیری شود.

انتهای پیام/79015/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول