اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری مرکزی:

کارآفرینی در بخش خصوصی موتور محرکه توسعه اقتصادی کشور است

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری مرکزی گفت: کارآفرینی در بخش خصوصی می‌تواند موتور محرکه توسعه اقتصادی هر کشور باشد.

کارآفرینی در بخش خصوصی موتور محرکه توسعه اقتصادی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، احمد رشیدی شامگاه سه‌شنبه در سمینار رمز و رازهای کارآفرینی که در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد، افزود: در گذشته کار آفرینی مبتنی بر منابع مادی و تجربه بود و اکنون جریان کارآفرینی مبتنی بر اصول علمی و دانش روز است.

وی تصریح کرد: اگر جریان کارآفرینی مبتنی بر اصول علمی و دانش روز در کشور نهادینه شود قطعا به چرخش توسعه اقتصادی کشور کمک شده است.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری مرکزی پیشرفت و توسعه کشورها را در ترویج فرهنگ کارآفرینی و پیشبرد اقتصاد با محور کارآفرینی دانست و اظهار داشت: قبل از شروع سرمایه‌داری در غرب ، کار، امری زشت به نظر می‌رسید ولی پس از اصلاحات کار تبدیل به ارزش شد.

رشیدی با بیان اینکه به عقیده بعضی از غربی‌ها رمز توسعه کشورهای غربی تحول فرهنگی است بر ایجاد یک جریان گسترده فرهنگی که بتواند بنیاد کارآفرینی باشد تاکید کرد.

وی لازمه نهادینه شدن و تداوم فرهنگ کارآفرینی در جامعه را انجام کارهای فرهنگی عنوان کرد و افزود: با انجام اقدامات اساسی در حوزه فرهنگ می‌توان انتظار تداوم پروسه کارآفرینی در جامعه را داشت.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: کارآفرینی با ایجاد فرصت‌های شغلی و تولید ثروت و بهبود شرایط اقتصادی پیش ‌زمینه‌ای اساسی برای ارتقاء سطح فرهنگی جامعه است.

رشیدی با اشاره به اینکه سیاست‌های کلی نظام در عرصه علم و فن‌آوری تاکید بر اقتصاد دانش بنیان است، ادامه داد: باید تلاش کنیم اقتصاد کشور مبتنی بر دانش و فن‌آوری‌های روز دنیا باشد.

وی با تاکید بر اینکه در اقتصاد باید چرخه تبدیل دانش به دانش محض و تبدیل دانش محض به فن‌آوری و تبدیل فن‌آوری به محصول و تجاری شدن محصول در بازارها نهادینه شود، ابراز داشت: سیاست‌های کلی در کشور در راستای نهادینه کردن این چرخه و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان است.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری مرکزی با بیان اهمیت کیفیت، بر اولویت قرار گرفتن کیفیت بر کمیت تاکید کرد و گفت: تقدم کیفیت بر کمیت موجب نهادینه شدن ابداع و نوآوری و در نتیجه افزایش کمیت با کیفیت در جامعه می‌شود.

رشیدی با تاکید بر ارزش‌های مذهبی کارآفرینی بیان داشت: فرهنگ کار و کارآفرینی علاوه بر اینکه در فرهنگ مذهبی حکم عبادت و جهاد را دارد به توسعه اقتصاد کشور نیز کمک می‌کند و در سطح فردی نیز به انسان رضایت می‌بخشد و فرد را اقناع می‌کند.

مدیرعامل موسسه آموزشی پدیده‌تبار و دبیر اجرایی این همایش نیز در این مراسم هدف از برگزاری این سمینار را ارائه راهکارهای نوین کار آفرینی با هدف ترویج و توسعه فرهنگ کار آفرینی، خلاقیت و نوآوری و ایجاد فضای تعامل و همکاری بین فعالان عرصه‌های مختلف جامعه عنوان کرد.

زینب رحیمی‌تبار اظهار داشت: این همایش با موضوع کارآفرین کیست، کارآفرینی چیست؟ هنر ایستادگی، استاندارد پدیده پیشرفت در کشاورزی، صنعت، خدمات و تمامی عرصه‌های جامعه برگزار شد که تجلیل از برخی کارآفرینان، صنعتگران، تعاونی‌ها، بازرگانان و نخبگان از بخش‌های جنبی این سمینار است.

وی افزود: این سمینار با همکاری‌ دستگاه‌هایی چون سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی اراک، شرکت شهرک‌های صنعتی، جهاد دانشگاهی، سازمان ورزش و جوانان، استاندارد و... برگزار شد.

انتهای پیام/87002/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول