اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام شورای مرکزی خانه صنعت و معدن ایران:

احیای شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی تحولات مثبت داشته است

قائم مقام شورای مرکزی خانه صنعت و معدن ایران گفت: احیای شورای گفت‌و گوی دوباره دولت و بخش خصوصی در توسعه و تقویت شورای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تاثیر مثبت داشته و آینده خوبی را رقم می‌زند.

احیای شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی تحولات مثبت داشته است

حسین پیرموذن در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: میزان تولید در سال‌های اخیر نگران‌کننده بود که با احیای شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی بسیاری از مشکلات و نگرانی‌های صاحبان سرمایه و کار به صورت کارشناسی بررسی شده و در حال رفع است.

وی عنوان کرد: با احیای شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی بسیاری از مشکلات و نگرانی صاحبان سرمایه و کار به صورت کارشناسی و علمی تبیین و بررسی شده سپس راهکارهای لازم نیز در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل مهمترین بحث این شورا را عملی کردن قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار اعلام کرد و افزود: این شورا که با همکاری دولت و بخش خصوصی تشکیل شده به صورت جدی نتیجه تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های خود را به دبیرخانه مرکزی شورای گفت‌و گو انتقال می‌دهد تا مشکلات در قالب لایحه در کار گروه‌های کشوری پیگیری ‌شود.

پیرموذن گفت: به یقین برگزاری این جلسات توجیه مناسب و مثبتی را به همراه داشته و می‌تواند سرمنشا تحول مثبت در حوزه تولید و کسب و کار باشد.

این مسئول با بیان اینکه اقتصاد ایران متاثر از دیپلماسی بین‌المللی است، تصریح کرد: در سال‌های گذشته رفتارهای دیپلماسی که خارج از قاعده و عرف بین‌المللی بوده ضربات سنگینی را بر پیکره نحیف دیپلماسی اقتصادی ما وارد کرده است.

وی یادآور شد: به جای آن باید با نگاهی دقیق به دیپلماسی آشتی‌جویانه و اعتماد‌سازانه بتوانیم مشکلات و نارسایی‌ها را در این حوزه برطرف کنیم که با ادامه این روند بخشی از این سیاست‌های راهبردی، منطقی راه نجات را برای این کشور رقم می‌زند.

قائم مقام شورای مرکزی خانه صنعت و معدن ایران ادامه داد: دولت روحانی که اقتصاد تقریباً نیمه ورشکسته را تحویل گرفته است که تورم، بیکاری گسترده، رشد اقتصادی منفی، بی انضباطی پولی، سوء مدیریت‌های اقتصادی و محدودیت‌های ارزی بخش مهمی از فعالیت‌های تولیدی کشور را تهدید کرده است.

پیرموذن یادآور شد: در این چند ماه اخیر دولت ثبات را به بازار ارز برگردانده است و درصدد جبران فقر مواد خام واحدهای تولیدی و صنعتی است و جدا از تمامی این مسائل اگر دولت روحانی بتواند بار منفی روانی و رویکردهای آسیب را از کشورمان دور کند وضعیت اقتصادی را به سمت و سویی سوق دهد تا در همه بخش‌ها از تولید گرفته تا صادرات کارها با روال مطلوب انجام شود.

وی در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل با بیان اینکه این حرکت‌ها قطعاً مفید و سازنده خواهد بود، اذعان داشت: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود به آنهایی هشدار داد که قصد تخریب دولت را دارند و با بیان این جمله « که همه مذاکره‌کنندگان بچه‌های انقلاب هستند» سبب تقویت روحیه و افزایش انگیزه مذاکره‌کنندگان ارشد هسته‌ای ما شدند.

انتهای پیام/62001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول