اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار پارس‌آباد:

شهرداری پارس‌‌آباد به درجه 8 ارتقا می‌یابد

شهردار پارس‌آباد از ارتقای درجه و رتبه شهرداری پارس‌آباد از درجه هفت به هشت خبر داد.

شهرداری پارس‌‌آباد به درجه 8 ارتقا می‌یابد

احمد داداشی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: به دنبال سفر بنده به همراه اعضای شورای اسلامی شهر پارس‌آباد به تهران رایزنی‌‌ها و پیگیری‌‌های خوبی برای حل مشکلات عمران و آبادانی شهری انجام گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در این سفر طی جلسه‌ایی که با رئیس سازمان شهرداری‌‌ها و دهیاری‌‌های وزارت کشور انجام گرفت، حاضران ضمن بحث و تبادل نظر پیرامون مشکلات شهر در جهت ابلاغ ارتقای شهرداری از گروه هفت به هشت قول‌های مساعدی داده شد.

شهردار پارس‌آباد یادآور شد: بر این اساس در 10 روز آینده ارتقای شهرداری پارس‌آباد رسماً از سوی وزارت کشور ابلاغ خواهد شد تا چارت سازمانی شهرداری پارس‌آباد ارتقا یابد.

داداشی در مورد ارتقای این شهرداری به درجات بالاتر گفت: با توجه به اینکه این شهرداری قابلیت ارتقای به درجه 10 را دارد بعد از ابلاغ رسمی درجه هشت مراحل و اقدامات لازم جهت ارتقای شهرداری به درجه 10 نیز در آینده‌ای نزدیک انجام می‌گیرد.

این مسئول در مورد ایجاد و افتتاح منطقه دو شهرداری پارس‌آباد نیز تصریح کرد: با توجه به اینکه جهت ایجاد شهرداری منطقه دو علاوه بر اینکه باید ساختمان مجزا وجود داشته باشد مولفه جمعیت نیز دارای اهمیت است در این زمینه اقدامات اولیه آغاز شده است.

شهردار پارس‌آباد افزود: با توجه به اینکه در بحث جمعیت شهری با وجود آنکه به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم ولی قول مساعد گرفتیم که بعد از ایجاد ساختمان و زیرساخت‌های لازم شهرداری منطقه دو جهت رفاه حال مردم ایجاد شود.

داداشی در مورد نوسازی ناوگان شهرداری و خرید ماشین‌آلات مورد نیاز شهرداری بیان داشت: مقرر شد تا با ارایه طرح توجیهی مناسب از سوی شهرداری پارس‌آباد تعدادی ماشین‌آلات سبک و سنگین بعد از تصویب طرح توجیهی در جلسه سازمان شهرداری‌‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور این ماشین‌آلات در اختیار شهرداری قرار گیرد.

وی عنوان کرد: در جهت کمک به عمران و آبادانی شهری مقرر شد طی این هفته مبلغی از سوی این سازمان به حساب شهرداری پارس‌آباد واریز شود.

شهردار پارس‌آباد از تشکیل جلسه با معاون تاکسیرانی شهرداری تهران به منظور خرید 10 دستگاه تاکسی درون شهری خبر داد و گفت: در این جلسه مقرر شد سازمان تاکسیرانی تهران در قبال دریافت قیمت این خودروها تعداد 10 دستگاه تاکسی ویژه بانوان و بی‌سیم در اختیار شهرداری پارس‌آباد قرار دهد که شهرداری با درج فراخوان و آگهی این تاکسی‌ها را در اختیار افراد حائز شرایط و صلاحیت قرار خواهد داد.

داداشی همچنین در خصوص ایجاد شعبه بانک شهر در پارس‌آباد ادامه داد: با توجه به اینکه قبلاً نیز در این زمینه مکاتباتی داشتیم بر این اساس طی جلسه‌ای که با نماینده بانک شهر در تهران داشتیم با توجه به اینکه نمایندگی بانک شهر شمالغرب در تبریز قرار دارد قرار شد بعد از اینکه ساختمان در اختیار این بانک قرار دادیم مقدمات افتتاح این شعبه در شهر پارس‌آباد انجام گیرد.

این مسئول در مورد جلسه با مجمع نمایندگان استان اردبیل نیز خاطرنشان کرد: به دنبال هماهنگی‌های انجام گرفته از سوی حبیب برومند نماینده شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی برای حضور در جمع نمایندگان استان، با حضور در جمع این نمایندگان به تبادل نظر و بررسی مشکلات شهرستان پرداختیم.

شهردار پارس‌آباد یادآور شد: در این جلسه که یونس اسدی، کمال‌الدین پیرمؤذن و حجت‌‌الاسلام برومند نمایندگان شهرستان‌های مشگین‌شهر، اردبیل و پارس‌آباد در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند در سه محور از این نمایندگان درخواست کمک و یاری کردیم.

داداشی ابراز داشت: با توجه به اینکه از بابت فروش تمامی خودروهای تولید داخلی سه درصد قیمت به حساب شهرداری تهران واریز می‌شود قرار شد با پیگیری برومند و همکاری سایر نمایندگان استان این سه درصد در هر شهرستانی که پلاک در آن شهرستان نصب شود به حساب شهرداری همان شهرستان واریز شود.

وی تصریح کرد: نظر به اینکه سه درصد از محل شش درصد ارزش افزوده باید به حساب شهرداری‌ها واریز شود و این مبلغ بعد از طی مراحل زیاد در آخر بخش کمی از آن در حساب شهرداری‌‌ها واریز می‌شود که قرار بر این شد تا از طریق طرح در صحن علنی مجلس بعد از تصویب در صحن علنی مجلس مستقیماً به حساب شهرداران مناطق و شهرها واریز شود.

شهردار پارس‌آباد در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل با تقدیر و تشکر از زحمات نماینده منطقه در مجلس شورای اسلامی و اعضایی شورای اسلامی شهر پارس آباد اظهار داشت: مشکل اساسی شهرداری در بحث عمران و آبادانی مشکل تهیه قیر است چون قیر از طریق بورس به فروش می رسد حاج آقا برومند قول مساعد دادند تا با پیگیری این موضوع از طریق مجلس از این پس قیر نیز همچون سیمان مصرفی از طریق سازمان همیاری شهرداری‌‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور تهیه و در اختیار شهرداری‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام/62004/ل40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول