اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس شورای شهر اردبیل:

وظیفه شهرداری تیم‌داری نیست / باید فرهنگ شهرنشینی را ارتقا داد

نائب رئیس شورای شهر اردبیل گفت: وظیفه و مسئولیت شهرداری اردبیل تیم‌داری در رشته‌ها آن هم به شکل حرفه‌ای نیست بلکه شهرداری باید در مجموعه سازمان فرهنگی ورزشی خود به ارتقای فرهنگ شهرنشینی بیندیشد.

وظیفه شهرداری تیم‌داری نیست / باید فرهنگ شهرنشینی را ارتقا داد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد زنجانی صبح امروز در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردبیل که با حضور مدیرعامل جدید سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری برگزار شد، اظهار داشت: ما باید چارچوب کارها و هدف‌گذاری‌های سازمان فرهنگی ورزشی را درست و دقیق تعریف کنیم و بگوییم که از سازمان چه می‌خواهیم که مدیران این مجموعه بدانند چه اهدافی را باید دنبال کنند و به دنبال چه سیاست‌گذاری و حرکت راهبردی باشند.

وی عنوان کرد: نباید در این سازمان هر کس ساز خود را بزند و انتظار و توقعات بیجا درست کند چرا که وظیفه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری تیم‌داری اجرای برنامه‌ها، جشنواره‌ها، برگزاری کلا‌س‌های آموزش و حرفه‌آموزی و .... نیست بلکه همه این فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها باید در سازمان‌ها و نهادهای تخصصی خود انجام شود و به جای آنکه ما در حوزه ورزش، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، کانون‌های فرهنگی هنری و یا سازمان‌های مرتبط فرهنگی دخالتی داشته باشیم و یا بخواهیم بخشی از مسئولیت‌های آنها را عهده‌دار شویم بهتر آن است سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سیاست‌گذاری درستی در حوزه فرهنگ شهرنشینی انجام دهد.

نایب رئیس شورای شهر اردبیل افزود: ما می‌توانیم با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و قابلیت‌های هنرمندان، اهالی فرهنگ و کارشناسان امر به گونه‌ای برنامه‌ریزی انجام دهیم تا آسیب‌های اجتماعی نظیر نزاع دسته‌جمعی که استان اردبیل رتبه اول کشور را در این زمینه دارد زندگی آپارتمان‌نشینی، فرهنگ ترافیک، توجه به بهداشت و جمع‌آوری درست زباله و بالاتر از همه آسیب‌های مواد مخدر که یک تهدید ملی به شمار رفته و بسیاری از خانواده‌ها را نیز تهدید می‌کند و همچنین طلاق که یک تهدید جدی به حساب می‌آید با برنامه‌ریزی درستی و با مشارکت نهادهای مردمی اقداماتی جدی را انجام دهیم.

زنجانی یادآور شد: ما باید در توسعه و تقویت برنامه‌های زیربنایی در رفع تهدیدها و آسیب‌های اجتماعی در قالب سازمان فرهنگی ورزشی اقدام لازم را انجام دهیم و بیشتر از آنکه به شکل سخت‌افزاری کار توجه داشته باشیم تمرکزمان را روی برنامه‌های نرم‌افزاری قرار داده و با انرژی مضاعف در این صحنه حضور پیدا کنیم.

این مسئول تاکید کرد: در این باب باید از ظرفیت رسانه‌ها، مطبوعات و صدا و سیما نیز استفاده کنیم وگرنه با تیم‌داری و توجه صرف به یک باشگاه خاص و رشته پرطرفداری همچون فوتبال نمی‌توانیم در این مجموعه کار مثبت و شایسته‌ای را انجام دهیم و به یقین بیشترین انرژی ما نیز در این باب صرف خواهد شد.

شهرداری از تامین هزینه‌های سرسام آور فوتبال ناتوان شده است

اما دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه گفت: نگاه ما در قالب سازمان فرهنگی و ورزشی باید به درون مجموعه شهرداری و شورای شهر باشد و با اولویت جدی بتوانیم به مسائل فرهنگی و ورزشی کارکنان و پرسنل شهرداری و شورا توجه داشته باشیم.

سالار شاکر ابراز داشت: ما امروز در بحث ترافیک و ارتقای فرهنگ درست رانندگی و شهرنشینی با مشکل جدی روبرو هستیم که در این زمینه باید فرهنگ صحیح رانندگی و شهرنشینی را ارتقا داده و در این باب بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: توجه صرف به فوتبال انرژی ما را تلف می‌کند در حالی که وظیفه ما نیست که به این حوزه ورود کنیم و منابع عظیم شهرداری را در این زمینه مصرف کنیم چرا که تامین هزینه‌های یک تیم فوتبال آن هم در لیگ کشور هزینه‌ سنگین و گزاف است.

دیگر عضو شورای شهر اردبیل گفت: ما به جای شیوه‌های شنیداری در فرهنگ‌‌سازی باید در بخش بصری اقدامات جدی را انجام دهیم تا با مشاهده بسیاری از زیبای‌ها در سطح شهر روحیه مردم ارتقا یابد.

علی هدایتی ضرورت برگزاری سمینارهای متفاوت با محوریت ارتباطات و افزایش قدرت تفکر و بیان زیبای مطالب را یادآور شد و افزود: در این زمینه باید از راهکارهای صحیح و درست استفاده کرد.

سخنگوی شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه بیان داشت: با توجه به راه‌اندازی دانشگاه جامع علمی کاربردی باید در شهرداری به سمتی حرکت کنیم تا از قوی‌ترین و آگاه‌ترین نیروها در حوزه عملیاتی و اجرایی استفاده کنیم که قطعاً هدف و منظور از این توانمندی دانش، علم و آگاهی زیاد است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد فیضی تصریح کرد: باید در مسیری حرکت کنیم تا در قالب یک شماره تماس اورژانسی مطالبات، دغدغه‌ها و خواسته‌های مردم را مطرح کنیم و به این خواسته‌ها در کنار بها دادن به شهروندان فعال اهمیت قائل شده و بسیاری از ضعف‌ها و نقص‌هایمان را نیز برطرف کنیم.

انتهای پیام/62001/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول