اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

بهزیستی و اداره ارشاد یزد تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

بهزیستی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، تفاهم‌نامه همکاری در زمینه کاهش بروز معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی امضا کردند.

بهزیستی و اداره ارشاد یزد تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مدیرکل بهزیستی استان یزد ظهر امروز در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: این تفاهم‌نامه به منظور بالا بردن سطح آگاهی آحاد افراد جامعه در زمینه راه‌های پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی منعقد شده است.

محمدحسین رحیمی‌نسب در مورد اهداف امضای این تفاهم‌نامه عنوان کرد: بالا بردن سطح آگاهی اعضای کانون‌های مساجد، فعال کردن مساجد با استفاده از برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیرانه و استفاده از پتانسیل مساجد در فعالیت‌های اجتماع‌محور از اهداف این تفاهم‌نامه است.

وی تعهدات بهزیستی در این تفاهم‌نامه را شامل تامین مربی کارگاه‌های آموزشی ذکر کرد و یادآور شد: کانون مساجد نیز در این تفاهم‌نامه موظف به اطلاع‌رسانی در زمینه برگزاری این کارگاه‌ها و معرفی افراد داوطلب اجرای کارگاه آموزشی به بهزیستی شده است.

رحیمی‌نسب با بیان اینکه فعالیت‌های پیشگیرانه حکم جهاد دارد، اظهار داشت: این فعالیت‌ها باعث نجات انسان‌ها می‌شود و مساجد پتانسیل خوبی برای فعالیت‌های پیشگیرانه دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این مراسم ادامه داد: بهزیستی هفتمین دستگاهی است که با کانون فرهنگی و هنری مساجد، تفاهم‌نامه همکاری امضا می‌کند.

بهرام عبدالحسینی عنوان کرد: قصد ما این است که مساجد را از شکل فعلی آن که تنها در آن نماز برپا شود، خارج کنیم و فعالیت‌های دیگر نیز در مساجد انجام شود.

وی افزود: با توجه به مشکلات عدیده فرهنگی که در جامعه وجود دارد باید دستگاه‌هایی که کار فرهنگی انجام می‌دهند، دست به دست هم دهند و در مسیر رفع مشکلات قدم بردارند.

دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان نیز در این مراسم اظهار داشت: هدف کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد، پررنگ‌تر کردن برنامه‌های فرهنگی و جذب جوانان به مساجد است.

محسن رستگاری اظهار امیدواری کرد که کانون مساجد استان یزد با این تفاهم‌نامه بتواند آموزش‌ها و مسائل فرهنگی را به سمت مساجد ببرد.

انتهای پیام/2464/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول