اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندارد و اتحادیه تولیدکنندگان طلا تفاهمنامه همکاری امضا کردند

سازمان ملی استاندارد ایران و اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی ایران تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

استاندارد و اتحادیه تولیدکنندگان طلا تفاهمنامه همکاری امضا کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از دفتر روابط عمومی و ارتباطات بین‌الملل سازمان ملی استاندارد ایران، این تفاهمنامه با هدف ارتقای کیفیت و ساماندهی تولید و صادرات طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی ایران و حفظ توازن و نظم و فراهم کردن امکان استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی و به روز کردن آن برای نیل به توسعه این صنعت، منعقد شده است.

استفاده بهینه از توانمندی‌های اجرایی، فنی و تجربی طرفین در زمینه مشارکت در تدوین و تجدیدنظر استانداردهای ملی طلا و جواهر، مشارکت در تدوین استانداردهای بین‌المللی و کمیته‌های متناظر مرتبط با صنعت طلا و جواهر، مشارکت در تدوین روش‌های اجرایی و دستورالعمل‌های مورد نیاز تولید، صادرات و واردات مصنوعات طلا، همکاری با آزمایشگاه‌های آزمون و کالیبراسیون حوزه صنعت طلا و جواهر و ترویج فرهنگ استاندارد از محورهای اصلی این تفاهمنامه اعلام شده است.

این گزارش می‌افزاید: در اجرای این تفاهمنامه بررسی و تعیین اولویت‌بندی موضوع‌های پیشنهادی اتحادیه برای تدوین استانداردهای موضوع تفاهمنامه، نمونه‌برداری از مراکز تولیدی سراسر کشور با همکاری شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده برابر با قوانین مربوطه، همکاری ادارات کل استاندارد استان‌ها با اتحادیه در رابطه با تدوین استاندارد صادرات طلای ساخته شده طبق ضوابط قانونی و دستورالعمل‌های جاری از جمله تعهدات سازمان ملی استاندارد است.

گفتنی است، پیش‌نویس استانداردهای ملی و مشارکت در تدوین استانداردهای بین‌المللی طلا، نقره، جواهر، مشارکت در تدوین و بازنگری استانداردهای ملی در زمینه طلا و جواهر و ارتقای سطح کیفی استاندارد این محصولات و ایجاد تشکل و یا دفتری در اتحادیه به نام تدوین استاندارد از جمله تعهدات اتحادیه تولیدکنندگان طلا در این تفاهمنامه است.

این تفاهمنامه با اعتبار سه ساله تنظیم و به امضا رسید.

سازمان ملی استاندارد ایران در کرج مرکز استان البرز مستقر است.

انتهای پیام/2302/ک/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول