اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور تقویت همکاری بین بخش صنعت و دانشگاه

ایران‌ خودروی تبریز و دانشگاه آزاد ایلخچی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

ایران خودروی تبریز و دانشگاه آزاد ایلخچی با هدف تقویت همکاری بین بخش صنعت و دانشگاه، تفاهم‌نامه مشترک همکاری امضا شد.

ایران‌ خودروی تبریز و دانشگاه آزاد ایلخچی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، این تفاهمنامه که عصر امروز به امضای غلامرضا صادقیان مدیرعامل ایران خودرو تبریز و محمد نریمانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایخچی رسید هدف از امضای این تفاهمنامه ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای و توانمندسازی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ایلخچی در حین تحصیل متناسب با بازار کار و ایجاد زمینه‌های لازم برای حضور فعال دانشجویان در عرصه‌های مختلف اقتصادی، تولیدی، صنعتی، فیمابین شرکت ایران خودر تبریز و دانشگاه آزاد  اسلامی ایلخچی اعلام شده است.

نخبه‌پروری بهتر از نخبه‌یابی است

غلامرضا صادقیان مدیرعامل ایران خودرو تبریز در آیین امضای این تفاهمنامه با بیان اینکه ایجاد بسترهای لازم برای شتاب‌دهی به تحقق شعار جهاد اقتصادی یکی از اهداف اصلی امضای این تفاهمنامه است، اظهار کرد: ایجاد بسترهای ضروری برای حضور فعال دانشجویان در عرصه‌های مختلف اقتصادی، تولیدی و صنعتی ضروری است و باید بیش از پیش به این زمینه توجه کرد.

وی گفت: با تاکید بر استفاده از نخبگان و دانشگاهیان در صنعت خودروسازی برای تامین نیروی انسانی این شرکت با چند دانشگاه وارد بررسی جزئیات متقابل شدیم و با توجه به توان علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی مقرر شد طی توافقنامه‌ای در جهت تامین نیروی کار مجرب و آموزش دیده این تفاهمنامه به امضای دو طرف برسد.

صادقیان وجود قطب‌های علمی و صنعتی در آذربایجان شرقی با در نظر گرفتن توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالای این بخش‌ها را از عوامل ضرورت حرکت در این مسیر ارزیابی کرد.

وی وجود بسترهای مناسب دانشگاه آزاد ایخچی را از دلایل انتخاب این دانشگاه برای همکاری با این شرکت عنوان و اضافه کرد: با امضای این تفاهمنامه مقرر شده بخشی از نیروی انسانی مجرب این دانشگاه برای ارتقای بهره‌وری نیروی صنعتی در این شرکت به کار گرفته شود.

وی تصریح کرد: نخبه‌پروری بهتر از نخبه‌یابی است و شرکت‌های خودروسازی باید برای پرورش نخبگان وارد عمل شوند تا هزینه‌های بسیار زیاد کشور در این صنعت به حداقل برسد.

محمد نریمانی‌راد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلخچی نیز در این آیین گفت: اغلب رشته‌های این دانشگاه فنی و مهندسی است و نزدیکی این دانشگاه به بخش‌های مهم صنعتی استان ظرفیت مناسبی برای همکاری با این بخش ایجاد می‌کند.

محمد نریمانی‌راد با بیان اینکه امضای این تفاهمنامه عامل مهمی برای تقویت رشته‌هایی همچون مکانیک خودرو به شمار می‌رود، افزود: بهره‌گیری دانشجویان این دانشگاه از امکانات ایران خودرو تبریز می‌تواند گام مؤثری در تقویت روند تحصیل این گروه‌های علمی به شمار رود. بر اساس این تفاهمنامه در بخش پژوهشی، اجرای طرح‌های تحقیقاتی مورد نیاز ایران خودرو تبریز، برگزاری همایش‌های علمی و تحقیقاتی معتبر با هدف دانش‌افزایی به صورت مشترک، انجام مشاوره با نظارت بر طرح‌های در دست اقدام شرکت ایران خودرو، انجام بازدیدهای متقابل علمی و صنعتی، اجرای پایان‌نامه‌های کارشناسی در زمینه‌های مورد نیاز ایران خودرو تبریز و استفاده از امکانات تحقیقاتی، آزمایشگاهی و کارگاهی متقابل بر اساس ضوابط مورد توجه طرفین تفاهمنامه قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی اظهار کرد: انجام بازدید‌های متقابل علمی و صنعتی، اجرای پایان‌نامه‌های کارشناسی در زمینه‌های مورد نیاز شرکت و استفاده از امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی متقابل بر اساس ضوابط از دیگر اهداف این تفاهمنامه است.

در بخش همکاری‌های آموزشی نیز برگزاری همایش‌ها، کارگاه‌ها و دوره‌های مختلف آموزشی به درخواست شرکت ایران خودرو تبریز، استفاده از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های آموزشی موجود شرکت برای استفاده دانشجویان دانشگاه یاد شده، پذیرش متقاضیان معرفی شده از شرکت با در نظر گرفتن تسهیلات ویژه از سوی دانشگاه و همکاری در برگزاری انواع برنامه‌های آموزشی و فرهنگی و خدمات مشاور‌ه‌ای مورد نیاز شرکت ایران خودرو برای استفاده از کارکنان مورد تاکید قرار گرفت.

تهیه مستمر عناوین تحقیقاتی و آموزشی مورد نیاز شرکت و ارسال آن به دانشگاه، بررسی طرح‌های تحقیقاتی پیشنهادی دانشگاه و کسب تصمیم مورد نیاز آنها و ابلاغ مصوبات، تامین هزینه‌های مالی مورد نیاز طرح‌های مصوب، پذیرش دانشجویان دانشگاه برای کارآموزی در رشته‌های مختلف به تعداد حداقل 20 نفر در هر ترم، مشارکت در تجهیز کارگاه‌های مرتبط با شرکت، اولویت قرادادن دانشجویان مستعد و نخبه دانشگاه در بحث اشتغال در شرکت ایران خودرو تبریز یا سایر مراکز و معرفی دانشگاه به کارکنان علاقمند به ادامه تحصیل با در نظر گرفتن تسهیلات از تعهدات شرکت ایران خودرو تبریز در این تفاهم‌نامه است.

‌همچنین در اولویت قرار دادن عناوین تحقیقاتی پیشنهادی و یا توافق شده با مرکز به عنوان طرح پژوهشی یا پایان‌نامه کارشناسی، ارائه خدمات علمی و اطلاعاتی در زمینه‌های تخصصی، همفکری و همکاری برای نظارت بر طرح‌های تحقیقاتی شرکت، انتشار مقالات علمی حاصل از نتایج پروژه‌های تحقیقاتی مصوب با نام مشترک دانشگاه و شرکت ایران خودرو، دعوت از متخصصان شاغل در شرکت برای حضور در همایش‌های علمی و پژوهشی، سعی در تصویب رشته‌های مرتبط با نیازهای شرکت در مقاطع تحصیلی مختلف بخشی از تعهدات دانشگاه آزاد اسلامی ایلخچی عنوان شد.

انتهای پیام/60001/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول