اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تفاهمنامه همکاری میان کتابخانه‌های آستان قدس و مجلس امضا شد

به منظور استفاده‌ بهینه و بهره‌گیری متقابل از ظرفیت‌ها، امکانات و خدمات علمی و پژوهشی، تفاهمنامه‌ همکاری میان کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی و سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی منعقد شد.

تفاهمنامه همکاری میان کتابخانه‌های آستان قدس و مجلس امضا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در این جلسه‌ هدف از انعقاد این تفاهمنامه را هم‌افزایی و مضاعف کردن توان موجود برای دسترس‌پذیر کردن دانش به پژوهشگران عنوان کرد و گفت: ما در گذشته همکاری‌هایی با کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی داشته‌ایم که امیدواریم این همکاری در آینده نیز به‌ طور گسترده‌تری بین این دو سازمان انجام شود.

محمد هادی زاهدی با اشاره به تاکیدات تولیت عظمای آستان قدس رضوی مبنی بر این‌که باید تمامی منابع مطالعاتی دنیا در کتابخانه‌ مرکزی آستان گردآوری شود، اظهار کرد: سیاست کتابخانه‌ آستان قدس رضوی، گردآوری تمام منابع منتشر شده‌ چاپی است و بر این اساس در چند سال اخیر بیش از یک میلیون جلد کتاب به منابع کتابخانه‌های سازمان افزوده شده است.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، منابع چاپی کتابخانه‌های سازمان را بیش از 3 میلیون و 500 هزار جلد عنوان کرد و گفت: بیش از یک میلیون و 800 هزار جلد از این کتاب‌ها در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود.

وی افزود: با توجه به «سامانه سیمرغ»، هم‌اکنون کتابخانه‌ مرکزی آستان قدس رضوی با 800 هزار رکورد (800 هزار عنوان کتاب)، بیشترین رکورد را در میان کتابخانه‌های کشور دارد.

انتهای پیام/2202/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول