اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

حفظ حق غنی‌سازی و لغو تحریم‌ها از خط قرمزهای مذاکرات هسته‌ای است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: حفظ حق غنی‌سازی، لغو همه تحریم‌ها و بازگشت پرونده هسته‌ای ایران به آژانس خط قرمزهای اعلامی در مذاکرات هسته‌ای محسوب می‌شود.

حفظ حق غنی‌سازی و لغو تحریم‌ها از خط قرمزهای مذاکرات هسته‌ای است

محمد اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه توافقات به دست آمده در ژنو یک نوع توافق اولیه محسوب می‌شود، اظهار داشت: طی شش ماه آینده درصد تعهدات طرفین به این توافقات مشخص می‌شود.

وی به تاثیرپذیری دولت امریکا از لابی صهیونیست‌ها اشاره و تصریح کرد: تحرکات و اقدامات مقام‌های امریکایی بیانگر درصد نفوذ صهیونیسم در تصمیم‌گیری‌های آنها است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رعایت خط قرمزها درخواست مردم از دولت و تیم مذاکره‌کنندگان است، اضافه کرد: حفظ حق غنی‌سازی و لغو تحریم‌ها خط قرمزهای اعلامی به تیم مذاکره‌کننده است که باید در هر نوع توافق لحاظ شود.

‌عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بازگشت پرونده هسته‌ای ایران به آژانس را برای تیم مذاکره‌کننده البته به شرط تحقق یک موفقیت دانست.

اسماعیلی با اشاره به اظهارات ایراد شده در چند وقت اخیر در مورد روی میز بودن گزینه نظامی افزود: این صحبت‌ها به نظر من یک بلوف سیاسی محسوب می‌شود وگرنه نظام ما به حدی از توانایی رسیده که امریکا نمی‌تواند آن را تهدید نظامی بکند.

وی با بیان اینکه دولت امریکا خود را متعهد به تامین امنیت صهیونیست‌ها می‌داند، ادامه داد: آنها در حال حاضر از ملت آمریکا برای صهیونیست‌ها هزینه می‌کنند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی پای میز مذاکره نشستن دولت آمریکا با ایران را بیانگر اقتدار نظام جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: قدرت نظام ما آنها را وادار به مذاکره کرده وگرنه مذاکره با یک دولت ضعیف در عرف دیپلماتیک معنی ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حضور مردم در صحنه به اقتدار نظام جمهوری اسلامی در میادین بین‌المللی کمک کرده است.

اسماعیلی با تاکید بر کسب برد برای نظام در مذاکرات هسته‌ای متذکر شد: عدم دریافت هیچ‌گونه موفقیتی با منافع ملی ما همخوانی ندارد.

وی در پایان اذعان داشت: صحبت‌های اخیر مقام‌های امریکایی بیشتر خوراک داخلی دارد.

انتهای پیام/73004/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول