اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح کرد

تلاش برای کاهش ‌وابستگی مددجویان به بهزیستی/ نگاه ویژه ‌مجلس به‌ بهزیستی

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: نمایندگان‌ مجلس به ویژه ‌اعضای‌ کمیسیون بهداشت و درمان همواره به ‌مسائل و مشکلات سازمان بهزیستی نگاه‌ ویژه دارند.

تلاش برای کاهش ‌وابستگی مددجویان به بهزیستی/ نگاه ویژه ‌مجلس به‌ بهزیستی

حسینعلی شهریاری در حاشیه بازدید از مراکز خوداشتغالی بهزیستی ‌سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: ‌معنای واژه بهزیستی همان بهتر زیستن است و بهزیستی تلاش می‌کند تا زمینه‌ای فراهم شود که افراد محدودیت‌های اجتماعی و فردی‌شان برطرف شود و آمادگی لازم را برای زندگی سالم و با‌نشاط به دست بیاورند‌.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد‌: بحث اشتغال افراد کم برخوردار مسئله‌ای حاکمیتی است‌، اما بهزیستی بر طبق وظیفه ذاتی‌اش ‌باید شرایط لازم را برای توانمند‌سازی اقشار محروم‌، کم توان و توانخواه جامعه ‌فراهم کند‌.

وی ادامه داد‌: باید تدبیری اندیشیده شود تا وابستگی مددجویان بهزیستی به این ارگان کمتر شود و بتوانند خود را در جامعه بازتوان کنند و این افراد نباید این شائبه را داشته باشند که همیشه بهزیستی باید آنها را حمایت مالی کرده و این مسئله در اسلام به هیچ عنوان پسندیده نیست‌.

 رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: جامعه هدف بهزیستی ‌باید با یادگیری مهارت‌های شغلی و ایجاد کارگاه‌های خانگی سعی در خودکفایی خود و خانواده‌اش داشته باشد.

شهریاری ضمن تقدیر از محمدرضا سراوانی مدیرکل بهزیستی استان تصریح کرد‌: ‌فعالیت‌های اداره کل بهزیستی استان سیستان و بلوچستان خارج از تصور و بیش از توان این اداره است که می‌تواند الگویی مناسب برای سایر ارگان‌های حمایتی در کل کشور شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطر نشان کرد : سازمان بهزیستی طبق آیین نامه داخلی مجلس، زیر مجموعه کمیسیون بهداشت و درمان است و همه ساله پیشنهادهای کارشناسان بهزیستی کشور به این کمیسیون ارجاع می‌‌شود و نمایندگان‌ مجلس و اعضای این کمیسیون همواره به این مسائل نگاهی ویژه داشته‌اند‌.

انتهای پیام/75004/ش30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول