اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

نمایندگان مجلس قوانین شایسته و سودمند تصویب کنند

امام جمعه شهر آبیک بر تصویب قوانین شایسته، مدون، سودمند و به نفع مردم از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تأکید کرد.

نمایندگان مجلس قوانین شایسته و سودمند تصویب کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سیدابوتراب موسوی در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهر آبیک در مسجد ولی عصر (عج) این شهر با اشاره به 10 آذرماه سالروز شهادت آیت‌الله سیدحسن مدرس و سالروز تشکیل مجلس شورای اسلامی، خادم و نوکر ملت بودن را وظیفه ذاتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی دانست و اظهار داشت: اگر نمایندگان مجلس شرایط خادم بودن را دانسته و جایگاه خود را بشناسند، از ملت هم مزد و پاداش خود را می‌گیرند.

وی افزود: نمایندگان مجلس باید از شهید مدرس الگوگیری کرده و هیچ گاه به ملت پشت نکرده و خیانت نکنند و در انجام وظایف ذاتی خود کوتاهی نکنند.

این مسئول ادامه داد: اگر نماینده مجلس دل در گرو بیگانگان و شیاطین داشته باشد و از پست و مقام خود به عنوان طعمه استفاده کند، نه تنها خادم مردم نیست بلکه خائن به مردم و نظام محسوب می‌شود.

خطیب جمعه شهر آبیک خاطرنشان کرد: تصویب قانون کشور به دست نمانیدگان مجلس است بنابر این نمایندگان باید قوانینی را تصویب کنند که با نظام اسلامی تخطی نکند.

موسوی تصریح کرد: شهید آیت‌الله سید حسن مدرس عالم و فقیهی گرانسنگ، شجاع، متکلم و باتقوا بود که با زشتی‌ها، تباهی‌ها، ظلم‌ها و ستم‌های بسیاری مبارزه کرد و در این راه جان شریفش را فدا کرد.

تشکیل تمدن اسلامی چشم‌انداز انقلاب اسلامی است

امام جمعه شهر آبیک تشکیل تمدن اسلامی را چشم‌انداز دوردست انقلاب اسلامی برای تحقق همه اهداف انبیای الهی، قرآن کریم و ائمه اطهار (ع) بیان کرد و گفت: انقلاب اسلامی برای رسیدن به هدف مهم و بزرگش یعنی نجات ملت ایران، نجات همه مسلمانان و نجات انسان‌های زیر چتر مستکبران باید پنج مرحله را طی کند که مرحله نخست و دوم یعنی ظهور انقلاب اسلامی و تشکیل نظام اسلامی، پشت سر گذاشته شده است.

وی تشکیل دولت اسلامی را مرحله سوم ذکر کرد و افزود: هنوز تا تشکیل این دولت در کشور، فاصله وجود دارد و به این سمت در حال حرکت هستیم چراکه هنوز قانون نظام اسلامی پیاده نشده و در حال پیاده شدن است.

خطیب جمعه شهر آبیک با اشاره به تشکیل کشور اسلامی به عنوان چهارمین مرحله هدف انقلاب اسلامی پس از تشکیل دولت اسلامی ادامه داد: با تشکیل کشور اسلامی، علاوه بر برقراری عدالت، جلوگیری از ظلم و ستمگری و ایجاد عزت حقیقی برای مردم، تبعیض‌ها از میان برداشته شده و فقر به طور تدریجی ریشه‌کن می‌شود.

موسوی با اشاره به تشکیل تمدن اسلامی به عنوان آخرین مرحله هدف انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: با تشکیل تمدن اسلامی که چشم‌انداز دوردست انقلاب اسلامی برای تحقق همه اهداف انبیای الهی، قرآن کریم و ائمه اطهار (ع) است، یا همه دنیا زیر پرچم دنیای اسلامی زندگی می‌کند و یا امت اسلامی واحد تشکیل می‌شود و ملت و امت دیگری وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به توافق انجام شده بین ایران اسلامی با 1+5 بیان کرد: باید منتظر ماند و دید که دشمنان تا چه حد صداقت دارند و چقدر پای حرفهایشان ایستاده‌اند بنابر این اگر چیزی به دست نیاوریم چیزی را نیز از دست نداده‌ایم چراکه به فرمایش مقام معظم رهبری، به اذن الهی ضرر نمی‌کنیم.

گناه شخصیت انسانی و اسلامی انسان را نابود می‌کند

امام جمعه شهر آبیک با ذکر اینکه ارتکاب گناه و معصیت، شخصیت انسانی و اسلامی انسان را نابود می‌کند، اضافه کرد: مصداق از بین رفتن شخصیت انسانی به واسطه گناه، مسخ است که انسان گناهکار در روز محشر به صورت هیولای حیوانی محشور می‌شود.

موسوی اذعان داشت: انسان باید سعی کند با تقویت ایمان و تقوای الهی، خود را از منجلاب بدبختی نجات بخشد.

وی با اشاره به ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه افزود: معروف با فطرت انسان و نظام آفرینش آشنا است و احکام الهی و اسلامی با طبع سلیم و فطرت سالم انسان هماهنگ و سازگاری دارد.

خطیب جمعه شهر آبیک ابراز داشت: امام سجاد (ع) در حدیثی فرموده است: « منافق نهی از منکر می‌کند ولی خود پای‌بند به آن نیست، زمانی که نماز می‌خواند رویش به سوی قبله‌های دروغین است، زمانی که به رکوع می‌رود مانند شتر می‌خوابد و زمانی که به سجده می‌رود مانند کلاغ منقار به زمین می‌زند و روزها همیشه در می‌خورد و شب‌ها همواره در خواب است و سحرخیز نیست» که این حدیث ارزنده و قابل تأمل باید مورد توجه یک فرد مسلمان قرار گیرد.

انتهای پیام/77006/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول