اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

توسعه شهرک صنعتی محمود‌آباد با مصوبه مجلس منافات دارد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: براساس مصوبه مجلس، توسعه صنایع در شعاع 50 کیلومتری کلان‌شهر‌ها غیر‌قانونی است و به این دلیل توسعه شهرک صنعتی محمود‌آباد با مصوبه مجلس منافات دارد.

توسعه شهرک صنعتی محمود‌آباد با مصوبه مجلس منافات دارد

علیرضا نصراصفهانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه در حال حاضر عنوان شده که شهرک صنعتی محمود‌آباد توسعه یافته است، آیا موافق این موضوع هستید یا خیر، اظهار کرد: خیر، شورای شهر و شهرداری مخالف توسعه صنعت در محدوده شهر است، چرا که توسعه صنایع در محدوده شهر سبب افزایش آلودگی هوای شهر می‌شود.

وی توسعه شهرک صنعتی محمود‌آباد را به صلاح شهر ندانست و اضافه کرد: با توسعه این شهرک زمین‌ها با کاربری کشاورزی تغییر پیدا می‌کند و تمام این زمین‌ها به یک منطقه صنعتی تبدیل می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه از سویی این موضوع سبب افزایش آلایندگی شهر شده و از سوی دیگر این منطقه از وجود زمین‌های کشاورزی محروم می‌شود، تصریح کرد: ایجاد صنایع جدید و توسعه صنایع در شعاع 50 کیلومتری شهر سبب ضربه زدن به محیط شهری می‌شود.

وی با بیان اینکه جلوگیری از ایجاد صنایع جدید و توسعه صنایع در شعاع 50 کیلومتری کلان‌شهر‌ها دارای پشتوانه قانونی است، ادامه داد: چرا که مجلس شورای اسلامی مصوب کرده است که صنایع نباید در شعاع 50 کیلومتری کلان‌شهر‌ها توسعه پیدا کنند.

نصر اصفهانی تاکید کرد: به این دلیل توسعه شهرک صنعتی محمود‌آباد با مصوبه مجلس منافات دارد و با توجه به این مصوبه شهرک صنعتی محمود‌آباد نباید توسعه پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه این مصوبه به قانون تنه زده است و توسعه شهرک صنعتی محمود‌آباد مشکلات بسیاری را برای اصفهان ایجاد می‌کند، افزود: لایحه توسعه شهرک صنعتی محمود‌آباد با وجود مخالفت‌های بسیار از سوی شورای شهر و شهرداری توسط شورای برنامه‌ریزی استانداری وقت مصوب شده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه نقض مصوبه توسعه شهرک صنعتی محمود‌آباد توسط مراجع بالا‌تر از استانداری امکان‌پذیر است و این موضوع باید توسط مراجع بالا‌تر صورت بگیرد، گفت: مسئولان باید از اجرای این مصوبه جلوگیری کنند.

انتهای پیام/63004/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول