اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوهبنان:

محیط‌های ورزشی برای پرورش فکر جوانان موثر هستند

امام جمعه کوهبنان گفت: محیط‌های ورزشی بعد از حلقه‌های صالحین و برنامه‌های مذهبی مطمئن‌ترین و مطلوب‌ترین مکان برای پرورش فکری و روحی جوانان هستند.

محیط‌های ورزشی برای پرورش فکر جوانان موثر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید اداره ورزش و جوانان کوهبنان با استناد به آیات و روایات به اهمیت ورزش در اسلام اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه معصوم (ع) بر انجام ورزش‌های سالم تاکید فراوان داشتند و مردم را تشویق می‌کردند تا ورزش را به فرزندان خود آموزش دهند.

وی خاطر نشان کرد: عقل سالم در بدن سالم وجود دارد و این جاست که باید به جسم و روح خود توجه ویژه‌ای داشته باشیم و علاوه بر حضور در میدان‌های ورزشی به فراگیری مکارم اخلاق و منش جوانمردی بپردازیم که این امر از سفارش‌های مولای متقیان حضرت علی (ع) است.

امام جمعه کوهبنان ابراز داشت: تغییر و تحولات شغلی در واقع تغییر سنگر است و هدف همچنان خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و رسیدن به هدف والای سرافرازی و سربلندی این نظام و کوتاه کردن دست دشمنان از کشور است.

صالح‌نیا بیان داشت: ورزش از راهکارهایی است که نام انقلاب اسلامی را در صحنه بین‌المللی مطرح می‌کند و نماد آن نام‌آوران ایرانی در المپیک و مسابقات جهانی هستند.

وی افزود: مسئولان در این زمینه باید به برنامه‌ریزی‌های دقیق بپردازند تا از این پنجره نام انقلاب و ایران هر چه بیشتر بدرخشد.

این مسئول بیان داشت: جوانان ما در تمام زمینه‌ها به ویژه ورزش خوب درخشیده‌اند که در طی سال‌های گذشته به واسطه همت والای این عزیزان در کشورهای مختلف پرچم سه رنگ کشورمان در مقابل چشم دوست و دشمن به اهتزاز درآمد و شادی دوستان را فزونی بخشید و خشم دشمنان را برانگیخت.

صالح‌نیا با اشاره به سخن گهربار مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امر به ورزش امر به معروف است، گفت: این سخن بیانگر وسعت و اهمیت مقوله ورزش است.

وی تصریح کرد: محیط‌های ورزشی بعد از حلقه‌های صالحین و برنامه‌های مذهبی مطمئن‌ترین و مطلوب‌ترین مکان برای پرورش فکری و روحی جوانان هستند.

امام جمعه کوهبنان ورزش را غذای لازم روح و جان آدمی دانست و گفت: ورزش انسان را از دچار شدن به مشکلات روحی و معضلات اجتماعی باز می‌دارد.

صالح‌نیا بیان داشت: افتخارم این است که عضو تیم دوچرخه‌سواری شهرستان کوهبنان هستم و بارها در مناسبت‌های مختلف در کنار پدربزرگ‌ها مسیرهای مشخص شده را رکاب زدم تا زمینه تشویق جوانان علاقه‌مند فراهم شود.

وی عنوان کرد: ورزش باید زمینه را برای حضور بیشتر و فعال‌تر جوانان در مساجد و امور مذهبی فراهم کند که البته این مهم در شهرستان کوهبنان که به عنوان بام فرهنگی استان نامگذاری شده، ملموس است.

صالح‌نیا ابراز داشت: بسیاری از خادمان افتخاری و جوانان ستاد نماز جمعه و همچنین شرکت‌کنندگان در مراسم عبادی و سیاسی نماز جمعه را جوانان فعال بسیجی عضو حلقه‌های طرح صالحین و پایگاه‌های مقاومت تشکیل می‌‌دهند.

انتهای پیام/80016/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول