اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته مناسب‌سازی شهرستان بیرجند:

مناسب‌سازی محیط وظیفه‌ ذاتی دستگاه‌ها است

دبیر کمیته مناسب‌سازی شهرستان بیرجند گفت: دستگاه‌ها موظف هستند به عنوان یک وظیفه ذاتی مناسب‌سازی محیط را در رأس کار خود قرار داده و به استناد قانون به آن عمل کنند.

مناسب‌سازی محیط وظیفه‌ ذاتی دستگاه‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید‌مهدی رونقی ظهر امروز در سومین کمیته مناسب‌سازی شهرستان بیرجند اظهار داشت: مناسب‌سازی محیط تنها مختص معلولان و ویلچرنشینان نیست.

وی ادامه داد: تبدیل و ایجاد دغدغه در ذهنیت مدیران مربوطه و مردم در ارتباط با مناسب‌سازی مبلمان شهری توسط رسانه‌ها به ویژه صداوسیما می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود.

سوانح رانندگی یکی از دلایل معلولیت

دبیر کمیته مناسب‌سازی شهرستان بیرجند اذعان داشت: اگر مدیران عالی سازمان تا سرکارگرهای آن مناسب‌سازی را به عنوان یک دغدغه قبول کرده و پیگیر آن باشند سبب فرهنگ‌سازی در جامعه می‌شود.

رونقی تصریح کرد: طی چند سال گذشته چند میلیون نفر از جمعیت کشور در سوانح رانندگی دچار مصدومیت و یا معلولیت‌های جسمی شده‌اند.

وی افزود: مناسب‌سازی ساختمان‌های دولتی، مکان‌های عمومی و مبلمان شهری موضوع بسیار حائز اهمیتی است که باید در تمامی مکان‌ها به ویژه محیط‌هایی که معلولان و جانبازان دسترسی بیشتری با آن دارند عملیاتی شود.

صدا و سیما نقش پررنگی در ارتباط با مناسب‌سازی دارد

معاون عمرانی فرمانداری بیرجند متذکر شد: کمیته مناسب‌‌سازی موظف است اصرار و پیگیری لازم را تا محقق شدن این مهم در تمامی سطح شهر از جمله ادارات و محیط‌های عمومی انجام دهد.

رونقی یادآور شد: مناسب‌سازی جزو وظایف ذاتی دستگاه‌ها است و به استناد قانون آنها باید به وظایف خود عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: صدا و سیما نقش پررنگی در ارتباط با مناسب‌سازی دارد و باید در زمینه انعکاس مشکلات معلولان به جامعه باید تلاش کند.

گفتنی است نصب علائم ویژه معلولان مانند تابلوهای مشخص‌کننده مسیر نابینایان، مشخص کردن محل پارک ویژه معلولان و از این قبیل در خیابان ابوذر و تقاطع مدرس و طالقانی، خیابان جمهوری اسلامی(سه راه اسدی)، روبروی بیمارستان ولی‌عصر (عج) و بیمارستان امام رضا(ع)، پارکینگ بیمارستان امام رضا(ع)، پارکینگ سه راه اسدی، خیابان مفتح و طالقانی و ... از جمله پیشنهاداتی بود که در این کمیته عنوان شد.

انتهای پیام/69017/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول