اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ضرورت مناسب‌سازی پیاده‌روهای البرز برای معلولان

پیاده‌روها در دنیای امروز با توجه به حجم ترافیکی شهرها نیاز به توجه بیشتری دارد که مناسب‌سازی این معابر برای معلولان نیز در این مسئله از ویژگی خاصی برخوردار است.

ضرورت مناسب‌سازی پیاده‌روهای البرز برای معلولان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز استان قزوین، با توجه به رشد فزاینده ترافیک و نیاز به محیط‌های امن برای تردد افراد پیاده طرح بهسازی و نیز مناسب‌‌سازی پیاده‌روها به عنوان یکی از راه‌های کنترل ترافیک میان شهرهای استان با تلاش و پیگیری بدنه شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر پیگیری شده است.

شهر بیدستان در شهرستان البرز و 15 کیلومتری قزوین در گروه شهرهایی قرار دارد که با توجه به انجام متعدد پروژه‌های عمرانی و ایجاد بسترهای مناسب فضای سبز و سیمای مناسب و استاندار دارد که رضایت‌مندی شهروندان به عاملی برای گسترش و توسعه این سیما به نحو مطلوب تبدیل شده است.

از همین رو و با توجه به اینکه شهر بیدستان در سال 81 به جایگاه شهرداری ارتقا یافته است و از سال‌های اخیر طرح مناسب‌سازی پیاده‌روهای این شهر مورد توجه در طرح‌های شهرداری و شورای اسلامی قرار داشته است.

انجام 30 هزار متر مربعی طرح پیاده‌روسازی طی ادوار مختلف با حمایت متولیان شهری در بیدستان حجمی وسیع از کار و رویکرد عمرانی را در این شهر به منظور کاهش بار ترافیکی و زیباسازی سیمای شهری به تصویر کشیده است که بنابر آمار شهر بیدستان در حال حاضر جزو شهرهای مهم استان قزوین در زمینه پیاده‌روسازی و ترسیم فضا و سیمای مناسب شهری است.

منوچهر حبیبی در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در البرز با بیان اینکه ساخت مناسب پیاده‌روها به عنوان محوری مناسب برای کاهش و ساماندهی بار ترافیکی است، ابراز داشت: پیاده‌رو‌ها به عنوان اصلی‌ترین و محوری‌ترین اماکن ترددکنندگان پیاده مورد توجه و نگاه جدی قرار دارد.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه شهرداری با تعامل شورای شهر باید برای تحقق خواسته‌های شهروندان تلاش کنند، ابراز داشت: در همین راستا نهادهای متولی شهری به ساخت و بهره‌برداری از فضاهای تفریحی و ایجاد محیط‌های مناسب‌ برای تردد روزانه شهروندان باید اقدام کنند.

این مسئول با اشاره به گسترش فضاهای مختلف عمرانی شهر بیدستان عنوان کرد: ایجاد آمادگی‌های لازم به منظور تهیه اصول مدون و اساسی برای شهرداری بیدستان به عنوان رویکردی جدی و اساسی مورد توجه مدیران و مسئولان شهری بیدستان باید قرار داشته و دنبال شود.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری قزوین با تأکید بر ضرورت جلوگیری از مسائل حاشیه‌محور و توجه به رضایت‌مندی شهروندان بیان کرد: فشار بار ترافیکی جزو عواملی است که نیاز به گسترش فضای پیاده‌رو و مناسب‌سازی این اماکن را بیشتر و دو‌چندان‌ می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه شهرداران دیگر استان قزوین باید طرح‌های بهسازی و ساماندهی پروژه پیاده‌روها و فضای سبز را در دستور کار قرار دهند، ابراز داشت: در همین مسئله همچنین تعامل شهروندان به عنوان یکی از ارکان و اولویت‌های مهم است که توجه به آن ضروری و بسیار ویژه است.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری قزوین ادامه داد: در حال حاضر طرح‌های اثرگذاری تا به امروز به منظور افزایش سطح رضایت‌مندی میان شهروندان این استان توسط شهرداری‌ها و کمک شورای شهر به انجام رسیده است که بسیار قابل توجه بوده است.

این مسئول با تأکید بر اینکه مسئولان استانی همواره به عنوان پشتیبان از طرح‌های توسعه‌محور شهرداری‌ها استقبال می‌کنند، ابراز داشت: پروژه‌های مرتبط با پیاده‌روسازی و ایجاد چارچوب‌های مناسب این موضوع امری مهم و بسیار جدی است که باید پیگیری شود.

حبیبی با تأکید بر اینکه تخصیص اعتبار برای توسعه عمرانی و ساخت اماکن مناسب برای تفریح و فضای سبز در شهرهای استان ضروری است، متذکر شد: از شهروندان استان تقاضا می‌شود تا ضمن تعامل بیشتر با مجموعه متولیان شهری به ویژه شهرداری و شورا در دوره کنونی زمینه را برای رشد، رونق و آبادانی دوچندان کرده و طرح‌های شهرداری‌ و شوراهای اسلامی استان را مورد توجه و اهتمام جدی خود مورد حمایت قرار دهند.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری قزوین با بیان اینکه تلاش برای ارائه خدمات در شأن و منزلت شهروندان جزو سفارش‌های اکید به بدنه شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر استان بوده است، ابراز داشت: به همین منظور انتظار این است تا مسئولان امور شهری ضمن توجه به این اصل به کارهای عمرانی و فرهنگی پرداخته و به این مسائل رسیدگی کنند.

این مسئول با بیان اینکه کاهش بار ترافیکی، راه‌های مختلفی در استان قزوین دارد که باید به عنوان سیاست کلان و نیمه کلان در اختیار قرار داشته باشد، ابراز داشت: ادامه پروژه‌های مرتبط با فضای سبز و پیاده‌رو‌سازی به عنوان رویکردی برای کاهش معضلات شهری است که شهروندان استان را به گسترش فضای پیاده‌روها و بهسازی‌ مناسب‌سازی این محل‌های تردد افراد پیاده‌ توصیه می‌کنیم.

رضا طاهری نیز در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در البرز با اشاره به بار ترافیکی شهری در بیدستان تصریح کرد: شهرداری بیدستان با توجه به استقبال شهروندان از پیاده‌روها، بهسازی و ساماندهی پیاده‌روها را در دستور کار قرار داده است. شهردار بیدستان اجرای عملیات اجرایی دستگاه‌های خدمات‌رسان را از علل تأخیر پروژه پیاده‌رو سازی دانست و بیان کرد: پیشرفت 80 درصدی عملیات پیاده‌رو سازی شهر بیدستان در شش هزار مترمربع از معابر این شهر نیز تاکنون به ثبت رسیده است.

طاهری با بیان اینکه پیاده‌روها جزو امن‌ترین معابر برای تردد است، اضافه کرد: با توجه به فشار بار ترافیکی خیابان و لزوم تردد شهروندان در پیاده‌روها شهرداری باید با برنامه‌ریزی برای تسهیل عبور و مرور شهروندان اقدام کنند.

این مسئول شهری عنوان کرد: در همین راستا شهرداری بیدستان در گزینش انواع طراحی پیاده‌روها نیاز معلولان و نابینایان را مورد توجه قرار داده و نسبت به انتخاب مناسب مصالح موزاییک اقدام کرده است.

شهردار بیدستان از انجام 30 هزار مترمربعی پیاده‌رو‌سازی معابر اصلی شهر بیدستان خبر داد و اظهار داشت: ساماندهی و بهسازی این پیاده‌روها در چهار فاز بنا بر برنامه‌ریزی انجام شده است.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های اولیه بهسازی پیاده‌روهای اصلی بیدستان نیازمند 2 میلیارد ریال اعتبار است.

طاهری از اجرا و تکمیل پیاده‌رو سازی معابر بهشتی و صیاد شیرازی بیدستان خبر داد و گفت: مصالح مورد استفاده در بهسازی پیاده‌روها با شرایط جغرافیایی شهری متناسب بوده و از استحکام لازم نیز برخودار است.

شهردار بیدستان با تأکید بر ضرورت اجرای مناسب پیاده‌رو سازی برای رفاه بیشتر شهروندان بیدستان ابراز داشت: با توجه به اینکه معابر پیاده‌رو سازی شده از مهمترین فضاهای شهری محسوب می‌شود در این خصوص باید ساز و کارهای مناسبی صورت گیرد.

همچنین با توجه به فعالیت اقشار معلول نیمه‌توانمند برای رفع نیازها و ضرورت حضور آنان در مراکز و نهادهای مختلف ساختارهای احداث پیاده‌رو سازی باید با در نظر گرفتن شرایط حضور و تردد این قشر شکل گیرد که این مهم توسط متولیان شهری بیدستان مورد تأکید قرار گرفته و از نگاه‌ عمرانی به دور نمانده است.

انتهای پیام/77005/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول