اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بندرعباس مطرح کرد

توجه به استانداردسازی محیط شهری برای معلولان

فرماندار بندرعباس با بیان اینکه شهرداری‌ها مسئول مناسب‌سازی و استانداردسازی محیط شهرهای برای حضور معلولان در جامعه هستند، از مسئولان مربوطه خواست به این مبحث توجه بیشتری نمایند.

توجه به استانداردسازی محیط شهری برای معلولان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد مرادی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان طی سخنانی در جمع معلولان اظهار داشت: شعار امسال روز جهانی معلولان، «محدودیت‌ها را بشکنیم و درها را باز کنیم»، است که توجه به این شعار و اجرای اهداف می‌تواند زمینه مساعدی را برای جامعه معلولان استان در باب گرفتن حقوق خود رقم بزند.

وی با اشاره به مشکلات این قشر در شهرستان بندرعباس و استان هرمزگان، گفت: مشکلات اساسی معلولان در این استان بیشتر در بخش‌های مسکن، بهداشت، تحصیل، ورزش و اشتغال خلاصه می‌شود و در این راستا از مسئولان می‌خواهیم تا در راستای رفع این مشکلات با توجه به مفاد قانونی، این مشکلات را مرتفع کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید جامعه و محیط را برای رفت و آمد آسان و زندگی معلولان با هدف بهره‌مندی آنها از امکانات عمومی فراهم کنیم، گفت: مناسب‌سازی و استانداردسازی فضاهای شهری، اداری، تجاری، فرهنگی و ورزشی از وظایف شهرداران است.

فرماندار شهرستان بندرعباس در این راستا تصریح کرد: از مسئولان و دستگاه‌های مربوطه انتظار می‌رود در راستای مناسب‌سازی و استانداردسازی محیط برای تردد و حضور معلولان، برنامه‌های خود را با اولویت‌بندی طرح‌ها آغاز و اجرایی کنند.

مرادی در ادامه سخنان خود ضمن بیان اینکه معلولان جزئی از جامعه هستند، خاطرنشان کرد: وظیفه حاکمیت این است که به این قشر توجه لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: اینکه معلولان خواستار استقلال خود هستند و نگاه‌های ترحم‌آمیز مسئولان و جامعه را نمی‌پسندند، نشان از عزم و اراده این قشر دارد و این بدین معنی است که این قشر نیاز به حمایت همه جانبه و پشتیبانی بر اساس حقوق خود دارد نه ترحم و دلسوزی.

فرماندار بندرعباس در پایان هدف از برگزاری این مراسم را ضرورت رسیدگی به مسائل و مشکلات معلولان و ارتقای سطح زندگی آنان دانست و اعلام کرد طبق آمار سازمان بهداشت جهانی معلولان بزرگترین اقلیت جهان به شمار می‌آیند.

انتهای پیام/88001/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول