اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی کهگیلویه مطرح کرد

ترک تحصیل معلولین دهدشت به علت مشکل تردد در فضای مراکز آموزشی

رئیس اداره بهزیستی کهگیلویه گفت: به علت عدم مناسب‌سازی محل تردد در مراکز آموزشی دهدشت،تعداد زیادی از معلولین زیرپوشش بهزیستی از ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها انصراف دادند.

ترک تحصیل معلولین دهدشت به علت مشکل تردد در فضای مراکز آموزشی

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سید غضمنان گنجیانی عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توانمندی‌های معلولین در حقیقت نشانه محدودیت نبودن معلولیت است، اظهار داشت: استعدادهای خارق‌العاده‌ قشر معلول نیازمند توجه ویژه مسئولان است.

رئیس اداره بهزیستی کهگیلویه تصریح کرد: در راستای توانمندسازی معلولین و شکوفایی استعدادهای آنان، مراکز آموزشی در سطح شهر دایر شده است و به معلولین خدمات آموزشی ارائه می‌دهد.

گنجیانی از وجود چهار مرکز نگهداری معلولین در دهدشت خبر داد و افزود: دو مرکز به صورت شبانه‌روزی و دو مرکز به صورت روزانه پذیرای معلولین است.

وی راه‌اندازی این مراکز را گامی برای ساماندهی این افراد دانست و اذعان داشت: اگر چنین مراکزی توسط بهزیستی دایر نمی‌شد معلولین ذهنی مکانی برای آسایش نداشتند و در سطح شهر رها می‌شدند.

گنجیانی تصریح کرد: نگهداری معلولین جسمی، حرکتی و عقب‌ماندگان ذهنی باعث آسایش مردم و خدمت‌رسانی به این قشر می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی دهدشت معلولین را مانند دیگر مردم دارای حق زندگی خواند و ابراز داشت: عده‌ای از معلولین آموزش‌پذیر هستند و در مراکز بهزیستی آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

این مسئول ظرفیت هر کدام از مراکز آموزشی بهزیستی دهدشت را 30 نفر عنوان و خاطرنشان کرد: مرکز درمانی و توانبخشی شفا نیز گنجایش 50 نفر دارد.

گنجیانی تعداد معلولین جسمی، حرکتی و ذهنی در مرکز توانبخشی حضرت معصومه(س) دهدشت را 40 نفر دانست و گفت: در مرکز درمان و توانبخشی بیماران مزمن تعداد 52 نفر پذیرش شده است.

وی از تکمیل شدن ظرفیت این مرکز توانبخشی خبر داد و افزود: دو نفر مازاد بر ظرفیت پذیرش شده است.

گنجیانی تعداد معلولین در سطح شهرستان را 1900 نفر دانست و ابراز داشت: در مجموع هزار و 456 خانوار معلول زیرپوشش بهزیستی دهدشت وجود دارد.

وی در ادامه امکان دسترسی معلولین در سطح شهر و به خصوص مراکز آموزشی را ناممکن دانست و تصریح کرد: نامناسب بودن فضای آموزشی و مشکل بودن تردد باعث انصراف از تحصیل عده‌ای از معلولین شده است.

گنجیانی خواستار توجه ویژه مسئولان به مناسب‌سازی معابر در سطح ادارات، مراکز آموزشی و پارک‌ها شد و افزود: این قشر نیز مانند بقیه مردم حق زندگی و عبور و مرور دارند و نباید حق آن‌ها نادیده گرفته شود.

انتهای پیام/82016/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول