اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر خبر داد

تشکیل 37 مورد پرونده تخلف در نانوایی‌های استان بوشهر

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از تشکیل 37 مورد پرونده تخلف در نانوایی‌های استان بوشهر خبر داد.

تشکیل 37 مورد پرونده تخلف در نانوایی‌های استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، ابوالقاسم محمد‌زاده ظهر امروز در نشست کمیسیون آرد و نان بوشهر اظهار داشت:‌ با توجه به اینکه کالای اساسی همچون گندم با ارز مرجع وارد می‌شود و در چرخه تامین تا توزیع آرد و نان مشمول استفاده از یارانه‌های دولتی است و از طرفی به منظور جلوگیری از هرگونه تخلف در حوزه گندم، آرد و نان از ابتدای آذرماه سال‌جاری طرح ویژه نظارت بر فرآیند تولید در حوزه گندم، آرد و نان در حال اجراست.

وی گفت: از ابتدای آذرماه تاکنون از 737 نانوایی فعال در استان بوشهر 471 مورد بازدید توسط بازرسان سازمان انجام شده که طی این بازدیدها 37 مورد پرونده تخلف تشکیل و به ادارات تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

این مقام مسئول افزود: ‌متاسفانه مشاهده شده که طی مدت اخیر بخشی از آرد تولیدی توسط کارخانجات آرد استان به دلیل اختلاف قیمتی که با بازار آزاد دارد به صورت قاچاق خرید و فروش می‌شود.

محمدزاده با اشاره به ظهور پدیده قاچاق آرد در استان اظهار داشت: به منظور رسیدگی به این امر طی گشت مشترکی در شهرستان دشتستان با همکاری تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف از 600 کیسه آرد فاقد نشانه تولیدی که گزارش شده بود تعداد 100 کیسه رؤیت، کشف و ضبط شد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت:‌ با توجه به گزارش‌های رسیده به واحد ستاد خبری سازمان تلاش برای یافتن سایر موارد تخلف ادامه دارد.

وی تصریح کرد: مشاهده شد آردی که باید صرف واحدهای تولیدی نانوایی شود در شبکه‌های توزیع به صورت آزاد و غیرقانونی عرضه شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد:‌ متاسفانه به دلیل تفاوت قیمت آرد در بازار آزاد با قیمت دولتی تخلف در این امر به یک عرف تبدیل شده و نانوایان نسبت به فروش آرد مصرفی خود به صورت آزاد در بازار اقدام می‌کنند.

محمدزاده افزود: از این پس کارخانجات تولید آرد موظف هستند برچسب تولید شامل تاریخ تولید، وزن کیسه و نام کارخانه تولیدکننده را روی کیسه‌های آرد درج کنند در غیر اینصورت جریمه خواهند شد. همچنین همه نانوایی‌های استان نیز مکلف به نصب پروانه کسب در محل نانوایی و  تابلوی مشخصات شامل نام و نام خانوادگی مالک نانوایی، وزن چانه، ساعت پخت، روز تعطیلی، سهمیه آرد ماهانه و تلفن 124 ستاد خبری رسیدگی به شکایات  هستند.

وی از‌ شهروندان درخواست کرد هرگونه گزارش در خصوص آرد و نان و یا کاهش وزن نان و چانه، عدم پخت، بی‌کیفیتی پخت نان، تعطیلی خودسرانه و سایر تخلفات را با سازمان صنعت، معدن و تجارت از طریق سامانه‌های ارتباطی 124 مستقر در کلیه ادارات صنعت، معدن و تجارت و یا سیستم پیامگیر 30006124 اطلاع دهند.

انتهای پیام/66006/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول