اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان خبر داد

بارش 60 سانتی‌متری برف در نقاط مختلف استان زنجان

مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان از بارش 60 سانتی‌متری برف در نقاط مختلف استان خبر داد.

بارش 60 سانتی‌متری برف در نقاط مختلف استان زنجان

صفی‌الله کرامتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه بارش‌ها در زنجان قابل توجه بوده و بارش‌ها به حدود 34 میلی‌متر رسیده است، اظهار داشت: بارش برف در برخی نقاط استان به 60 سانتی متر هم رسیده است.

وی با بیان اینکه اگر این بارش‌ها ادامه داشته باشد مشکلی از نظر پر شدن سدهای آبی وجود نخواهد داشت، افزود: برف پاییزی ماندگارترین برف در طول سال بوده و در روستاها نیز مشکل کم‌آبی و خشکسالی برطرف خواهد شد.

مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان به نوید داده شده از طرف سازمان هواشناسی مبنی بر اینکه در سال جاری بارش‌ها مداوم خواهد بود، اشاره کرد و گفت: برطرف شدن کامل خشکسالی مشروط بر این است که این بارش‌ها در فصل زمستان و بهار نیز ادامه داشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه بارش‌ها در فصل مناسبی بوده تصریح کرد: هیچگونه خسارتی در زمان بارش برف و باران طی چند روز اخیر وجود نداشته است.

کرامتی به وجود چاه‌های زیرزمینی در زنجان اشاره کرد و بیان داشت: هدف دولت مقابله با چاه‌های زیرزمینی غیرمجاز در کشور است.

وی با اشاره به اینکه در جلسات ستاد خشکسالی برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در استان مطرح شده گفت: اگر بتوان به جای استفاده از چاه‌های آبی از آبیاری قطره‌ای و مکانیزه استفاده کرد، یک چاه آبی به جای سه چاه نیاز آبی چند کشاورز را تامین خواهد کرد.

مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان متذکر شد: اگر مردم برای استفاده از آبیاری قطره‌ای و مکانیزه با دولت همکاری کنند، تاثیر بسزایی در کشت محصولات کشاورزی خواهد داشت.

انتهای پیام/2308/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول