اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خراسان جنوبی:

راه شهدا را با استکبارستیزی ادامه دهیم

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خراسان جنوبی گفت: باید با روحیه استکبارستیزی و مبارزه با استکبار راه شهدا را ادامه دهیم.

راه شهدا را با استکبارستیزی ادامه دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی عصر امروز در یادواره شهدای دانش‌آموز شهرستان فردوس که به یادبود شهیده طاهره هاشمی از سوی دبیرستان دخترانه فرزانگان فردوس در معراج‌الشهدای این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: عروج انسانی و جهاد اکبر جز با پرواز در حرم عشق معنا نمی‌شود.

وی افزود: شهدا هم انسان‌هایی مانند همه انسان‌های دیگر بودند ولی تفاوت آنها با سایر انسان‌ها در این بود که ‌شهدا راه و هدفشان را پیدا کردند و در راه رسیدن به هدف و انجام رسالت از جان خود گذشتند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خراسان جنوبی تصریح کرد: خداوند به واسطه شایستگی شهدا مقام شهادت را نصیب آنان کرد که این شایستگی به آسانی نصیب هر کسی نمی‌شود.

نوفرستی یادآور شد: زینب کبری(س) به خود اجازه نداد که هنگام شهادت دو فرزندش در کنار آنها حضور یابد چراکه می‌دانست مادر از عاطفه سرشار است و در کنار فرزندانش اشک‌ریزان می‌شود و امروز پدران و مادران شهدا نیز از چنین مکتبی درس گرفته‌اند.

وی گفت: مایه گذاشتن برای مکتب اسلام و برگزاری یادواره‌های شهدا یادآور این واقعیت است که در یک مقطع از تاریخ شهدای هشت سال دفاع مقدس مانند شهدای کربلا رسالت خود را انجام داده‌اند و امروز ما نیز باید ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خراسان جنوبی افزود: باید با روحیه استکبارستیزی و مبارزه با استکبار راه شهدا را ادامه دهیم و نگذاریم که هیچ ابرقدرتی خود را برترین جهان بداند و برای دیگران ارزش قائل نشود.

نوفرستی تصریح کرد: نظام استکباری اساس نظام‌های مستقل که با منافع آنها سازگار نیست را برنمی‌تابد بنابراین ایران اسلامی به عنوان کشوری مستقل همواره با استکبار مبارزه می‌کند.

دانش‌آموزان با تحصیل ادامه‌دهنده راه شهدا باشند

رئیس اداره آموزش و پرورش فردوس نیز در این مراسم اظهار داشت: دانش‌آموزان امروز باید با تحصیل علم و دانش و کسب قله‌های رفیع پیشرفت و موفقیت ادامه‌دهنده راه شهدا باشند.

سیدمهدی علیپرست با اشاره به اینکه تعداد 61 دانش‌آموز بسیجی فردوس در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند، گفت: معراج‌الشهدای فردوس که روزی محل اعزام شهدا و نیز محل ورود پیکر گلگون‌کفن آنان بود امروز با یاد و عطر شهدا جلوه‌ای خاص به خود گرفته است.

وی افزود: پیروی از ولایت و تقوای الهی از خصوصیات بارز همه شهدا و پیام آنان در وصیت‌نامه نیز ولایت‌مداری و تحصیل علم و دانش بود.

در این مراسم از خانواده شهدا و نیز بسیجیان فعال و سرگروه‌های صالحین شهرستان فردوس تجلیل شد.

شهیده طاهره هاشمی

شهیده طاهره هاشمی در یکم خردادماه 1346 در شهرستان آمل و در روستای شهیدآباد متولد شد و در خانواده‌ای مذهبی، متدین و طرفدار انقلاب پرورش یافت و از همان کودکی با قرآن، نهج‌البلاغه و سایر کتب روایی شیعی انس و الفت پیدا کرد.

در دوران تحصیل بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برعهده او بود.

طاهره هاشمی غروب روز ششم بهمن 1360 در حالی که تنها 14 سال داشت هنگامی که به کمک نیروهای مدافع شهر شتافته بود در درگیری خونین گروهک‌های معاند انقلاب با نیروهای بسیجی و مردمی، با اصابت دو گلوله به فیض شهادت نایل شد.

انتهای پیام/69007/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول